جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اختری

حوزه/ امام خمینی(ره) دین را در جهان زنده کرد و این تحول باعث شد جهان امروز به سیاسیت حکومت دینی و اسلامی بیاندیشد و تفکر ایجاد حکومت دینی در ادیان دیگر را نیز به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری، امروز در همایش بین المللی "امام خمینی(ره) و امت اسلامی" در هتل لاله تهران، با اشاره به مجاهدت های امام(ره) در تحقق و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تاثیرات اندیشه های امام در داخل کشور برکات و آثار بسیاری داشته و دارد و آن را بصورت ملموس حس کرده ایم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران چنان موجی ایجاد کرد که با وقوع آن تحولی عظیم در کشور، منطقه و دنیا ایجاد شد، ابراز داشت: این موج در داخل کشور باعث شد جامعه ایران به جامعه ای اسلامی تبدیل گردد و امروز در جمهوری اسلامی شایستگان در رأس امور هستند و در پرتو تعالیم اسلامی جامعه ای شایسته داریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تشریح ابعاد موج جهانی انقلاب اسلامی، گفت: این موج در بُعد سیاسی معادلات دنیای شرق و غرب را دگرگون کرد و اندیشه کمونیستی و جامعه الحادی شرق را از هم پاشید و امروز شاهدیم از مکتب کمونیستی، چیزی جز اسم، در تاریخ نیست. در غرب هم امروز شاهد تحولی بزرگ در جوامع غربی بوده و اقبال گسترده و روزافزون به اسلام را مشاهده می نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به این که امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر اسلام شناخته می شود، ابراز داشت: ایشان دین را در جهان زنده کرد و این تحول باعث شد جهان امروز به سیاسیت حکومت دینی و اسلامی بیاندیشد و تفکر ایجاد حکومت دینی در ادیان دیگر را نیز به وجود آورد.

وی در ادامه به مسئله حج و مشکلاتی که رژیم آل سعود برای جهان اسلام ایجاد کرده، اشاره کرد و گفت: امروز می بینیم آنان که داعیه خادم الحرمین شریفین دارند چگونه با آحاد مسلمین رفتار می کنند و متاسفانه دنیا در برابر خودکامگی های آل سعود بی تفاوت است!!

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان با بیان این که امام مسئله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم را سرلوحه حرکت خود قرار داده بودند، خاطرنشان کرد: امام راحل با دید الهی خود مسئله وحدت و نجات مسلمین و مستضعفین دنیا را هدف بین المللی خود قرار داده بودند و امروز هم این راه با رهبری آیت الله العظمی خامنه ای همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام  313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha