جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خمینی

حوزه/ بودایی ها یک شب برق منطقه را قطع و شروع به تخریب خانه ‌ها، مساجد و کشتن مسلمانان می‌ کنند؛ وقتی به مسجد شیعیان رسیدند،... وارد خانه یک شیعه شدند، با دیدن عکس امام خمینی (ره) گفتند:...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، تازه مسلمانی از کشور میانمار که به دلایل امنیتی دوست ندارد خود را معرفی کند، علّت مسلمان شدنش را رفتار معلّمِ مسلمان خود می ‌داند. وی پس از تحقیقات فراوان، به دین اسلام مشرّف شده است.

* ترکیب قومی و مذهبی جمعیت کشور میانمار

این مستبصر دربارۀ ترکیب قومی و مذهبی جمعیت کشور میانمار گفت: میانمار کشوری در جنوب شرقی آسیاست، با جمعیت بیش از ۶۰ میلیون نفر که زبان رسمی آن برمه ‌ای و واحد پولش «کیات» است. 68 درصد مردم میانمار از تبار «برمه ‌ای»، ۹ درصد «شان» ۷ درصد «کارن» و بقیه از دیگر اقوام هستند و از لحاظ دین ۸۹ درصد بودایی، 6 درصد مسیحی، ۴ درصد مسلمان و ۱ درصد نیز پیرو آیین هندو می ‌باشند.

* اذیت و آزار مسلمانان و قتل آن ها

وی به علت اذیت و آزار مسلمانان و قتل آن ها در میانمار پرداخت و افزود: در ایالت راخین، قومی به نام «روهینگیا» زندگی می ‌کنند که به آنها بنگالی نیز می‌ گویند؛ چون اجداد آنها از بنگال بودند. این گروه که مسلمان هستند، با بودایی ‌ها مشکل پیدا کردند. این که ریشه مشکل کجاست، کسی نمی ‌داند! بعضی می‌ گویند: این اختلافات به خاطر تجاوز چند مرد روهینگیایی به یک زن بودایی شروع شده؛ امّا این اشتباه است؛ چون از قبل نیز به خاطر اخلاق تند بنگالی ‌ها و  تفکّرات وهّابی موجود بین عدّه ‌ای از آنها، بین این دو تفکر اختلاف وجود داشته است. گذشته از اینکه ظاهراً افراد متجاوز، میانماری بوده ‌اند، نه مسلمانان روهینگیایی! همچنین، همیشه بودایی ‌ها از مسلمانان می ‌ترسند؛ چون روهینگیایی ها در تمام عرصه ‌ها از بوداییان جلوتر و پیشرفته ‌تر هستند.

هر چند بنگالی ‌ها با دولت میانمار مخالف ‌اند؛ امّا بودایی ‌های مهاجم هیچ ارتباطی با دولت ندارند؛ بلکه آنها یک گروه تندرویی هستند که در صدد کشتار مسلمانان ‌اند.

* علت برافروخته شدن خشم مهاجمین به مسلمانان

این مستبصر میانماری دربارۀ چرایی برافروخته شدن خشم مهاجمین به مسلمانان عنوان کرد: آنها بودایی ‌ها را نجس می‌ دانند و آشکارا به این مطلب اذعان می‌ کنند؛ به طوری که دیده شده در عید قربان گاوی را ذبح کرده به میان بودایی ‌ها می ‌برند و این رفتار موجب خشم آنان می ‌شود و کارهایی از این قبیل که باعث شده بودایی ‌ها به مردم بگویند: مسلمانان شما را می‌ خورند! تمام این مشکلات به خاطر تعصّب خشک وهابیّت است؛ البته برخی راهبان بودایی هستند که تفاوتی میان ادیان قائل نمی ‌شوند.

* نجات جان خانواده شیعه با عکس امام خمینی(ره)

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بودایی ‌ها تفاوت ‌های مذاهب اسلامی را می ‌دانند، پاسخ داد: بله تا آنجا که تبلیغ شده است، می ‌دانند؛ به طور مثال آنها یک شب برق منطقه را قطع و شروع به تخریب خانه ‌ها، مساجد و کشتن مسلمانان می‌ کنند؛ وقتی به مسجد شیعیان رسیدند، گفتند: اینها که مسلمان نیستند! چون از وهابی ‌ها شنیده بودند که شیعیان مسلمان نیستند. به هر حال تمام آن منطقه خراب و سوزانده شد، جز مسجد شیعیان و بعضی خانه ‌های آنان!.

این تازه مسلمان ادامه داد: وقتی وارد خانه یک شیعه شده بودند، با دیدن عکس امام خمینی (ره) گفتند: اینها از آنها جدا هستند. بعد هم بدون انجام کاری به خانه مسلمان دیگری رفته بودند.

* راهب هایی که ساعت 3 صبح با بلندگو اعانه جمع می کنند!

وی به حضور تبلیغی خود در میانمار اشاره کرد و افزود: یک سال در ماه مبارک رمضان برای تبلیغ به کشورم سفر کردم. شب نوزدهم در حال خواندن دعای جوشن کبیر بودیم که سر و صدا شروع شد. همه فرار کردند؛ امّا کمی بعد متوجّه شدیم که یک راهب بودایی است. وی برای جمع کردن خیرات از مردم در کوچه ‌ها راه می ‌رود و سر و صدا می‌ کند. آخر این یک رسم است که معبد بودایی ‌ها در هر محله ‌ای ساعت 3 صبح با بلندگو شروع به صدا کردن می ‌کند، سپس راهب ‌ها به درب خانه‌ ها می ‌روند تا با جمع کردن اعانه، آذوقه معبد را تأمین کنند. این در حالی است که مساجد، حتّی در وسط روز حق پخش اذان را ندارند.

* نقشه شوم عربستان در تربیت مبلّغین وهابی میانماری

مستبصر میانماری ضمن اشاره به آینده شیعیان در میانمار اذعان کرد: وضعیت سختی است. ما از قبل نیز محدودیت داشتیم؛ امّا اکنون بدتر شده است. مثلاً حجاب در آنجا ممنوع نیست؛ امّا خطرناک است. عربستان عدّه ‌ای بنگالی را به کشورش برده و به مبلّغ وهّابی تبدیل کرده است. ایران هم فعالیت ‌هایی می ‌کند؛ امّا ای کاش این فعالیت ‌ها اساسی‌ تر می ‌بود.

* تحرکات آمریکا در میانمار

وی در پایان با اشاره به تحرکات آمریکا در میانمار خاطرنشان کرد: از تعداد کشته ‌های مسلمانان میانمار آمار دقیقی در دست نیست؛ امّا متأسفانه شبکه ‌های مختلف رعایت نمی ‌کنند و حتی گاهی کشته ‌های کشور تایلند را به عنوان کشور میانمار نشان می ‌دهند. ما با تایلند خیلی مشترکات داریم؛ امّا  آمریکا برای آنکه مردم را علیه حکومت میانمار تحریک کند، به تایلند که همسایه ماست، کمک ‌های بسیاری می ‌کند تا همگان فکر کنند که رفاه و آسایش در گرو دوستی با آمریکاست. این اتفاق درباره کره شمالی و جنوبی نیز رخ داده و حتی درباره ایران و همسایگانش نیز صدق می ‌کند. به هر حال، خدا بزرگ است.

منبع: معاونت تبلیغ؛ مصاحبه کننده: رضا راوری (گروه «با مؤمنان»)

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha