پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رونمایی  از مجموعه کتب «مباحث سیاسی بحارالانوار»

حوزه/ به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آیین رونمایی از کتاب مباحث سیاسی بحارالانوار از مجموعه کتب موسوعه روایات سیاسی شیعه امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این دو جلد کتاب از سلسله کتب موسوعه روایات سیاسی شیعه است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است و نشر این کتاب سرآغاز فصل جدیدی از موسوعه روایات سیاسی شیعه است و شبیه آنچه در مورد مشی سیاسی علمای شیعه در نزدیک به 70 جلد انجام شده است.

در این مراسم  رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سخنانی اظهارداشت: در این پژوهشکده از چند سال گذشته تالیف کلان‌پروژه روایات سیاسی شیعه برای تبیین فقه سیاسی شکل گرفته است و اگر فقه سیاسی را دانش سیاسی اسلامی تعریف کنیم که عهده‌دار تنظیم زندگی سیاسی و مومنانه ساختن حیات سیاسی مسلمین است طبیعتا سنت و احادیث معصومین(ع) منبع مهم معرفتی این دانش است و بدون توجه به این سنت نمی‌توان در حوزه فقه سیاسی به تنظیم احکام سیاسی اسلام بپردازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی ادامه داد: این اثر در دوجلد مبتنی بر احادیث بحارالانوار است و در کتب دیگر نیز این مجموعه دنبال خواهد شد تا بتوانیم گامی در تبیین اندیشه ناب سیاسی اسلام برداریم. 

لازم به ذکر است این کتب با حضور مولفین اثر رونمایی شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha