جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رویای نیمه شب

حوزه/ «رویای نیمه شب» رمانی است با درون مایه اعتقادی و باور مهدوی به قلم حجت الاسلام و المسلمین مظفر سالاری که توسط انتشارات کتابستان در حال حاضر به حدود چاپ بیستم خود نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، 15 سال پیش شاید خود نویسنده اثر هم فکرش را نمی کرد رمان " نیمه شبی در حله" که بعدها به "رویای نیمه شب" تغییر یافت و در ادامه کار چندین بار ناشر آن عوض شد، در زمانه کنونی که از سوی برخی نویسندگان و اهالی فرهنگ به دنیای جولان شبکه های اجتماعی و بی حوصلگی مردم نسبت به خواندن کتاب تعبیر شده ، به فروش خیره کننده ای دست یابد، به طوری که در هفته های اخیر با وارد شدن در قالب طرح ملی مسابقه کتاب خوانی با عنوان " کتاب و زندگی" و البته تبلیغ مناسب و دامنه دار کتاب در رسانه های جمعی ، جزو پرفروش ترین کتاب های کشور قرار گیرد.

«رویای نیمه شب» رمانی است با درون مایه اعتقادی و زمینه باور مهدوی به قلم حجت الاسلام مظفر سالاری که توسط انتشارات کتابستان در حال حاضر به حدود چاپ بیستم خود نزدیک شده است.

قصه این کتاب ارزشمند که توانسته مخاطبان بسیاری را مشتاقانه پای کتاب میخکوب کند، روایتگر داستان جوانی است سنی مذهب به نام هاشم که از کودکی در نبود پدر و مادر، نزد پدربزرگش بزرگ می شود و در ادامه به دختری شیعه مذهب به نام ریحانه دل می بندد و در ادامه ماجرا اتفاقات و حوادث عجیبی برایش رخ می دهد.

"رویای نیمه شب" در واقع در بستر داستانی پر گره و مهیج برای قشر نوجوان، مبانی شیعی و مفهوم انتظار را به خوبی مطرح می کند و در این میان از عشق و دلدادگی دو جوان به یکدیگر سخن می گوید؛ عشقی که برخلاف بسیاری از رمان های امروزی ، پاک و سالم است و قلم و ادبیات نویسنده در آن نجیبانه و متعهدانه می باشد.

آن گونه که در رسانه ها عنوان شده دور چهارم مسابقه سراسری «کتاب و زندگی» که اختصاص به این رمان ارزشمند دارد، از نیمه های فروردین سال جاری آغاز شده و تا نیمه تیرماه ادامه می یابد، با در نظر گرفتن این قید که در صورت استقبال مردم، قابلیت تمدید شدن نیز دارد.

انتشار این کتاب 15 ساله در قالب و با عنوان جدید حقیقتاً الگوی موفقی برای نشر دینی و مومنانه است که بدانند بدون آن که به ترویج شهوت در نسل جوان از طریق برخی داستان ها و رمان های سبک و نامناسب بپردازند، می توان یک کتاب عاشقانه، پاک و متعهدانه نگاشت که بتواند با مخاطب عام خصوصاً نسل جوان ارتباط لازم را برقرار کند و از آن سو خانواده ها نیز مطمئن باشند که با اثری متناسب با شاخصه ها و مولفه های سبک زندگی ایرانی – اسلامی روبرو هستند.

به دیگر سخن ، تاکنون داستان های عاشقانه زیادی به رشته تحریر درآمده اما متاسفانه بسیاری از آن ها به ورطه ابتذال دچار شده است و حال آن که قلم نویسنده در این اثر ارزشمند بسیار پاک و نجیب است و ما به نوعی شاهد روایتگری یک نوع سبک زندگی اسلامی در این کار هستیم.

نکته حایز اهمیت دیگر ناظر به مساله تبلیغ رسانه ای این کتاب است؛ بی شک ساخت تیزر تلویزیونی از این دست آثار فاخر و تبلیغات مناسب و جذاب یکی از کارهای ارزشمندی است که چند ماهی است شروع شده و قطعاً با تداوم این روند و اصلاح برخی نقصان ها در آینده نزدیک شاهد برکات مضاعف در این جهاد فرهنگی خواهیم بود.

البته بی تردید ، تحقق این مهم نیازمند همیاری و همکاری بیشتر رسانه های جمعی اعم از رسانه ملی، روزنامه ها و مجلات و سایت ها و فضای مجازی است که قطعاً در این صورت شکل گیری یک موج عظیم فرهنگی در ترغیب میلیون ها ایرانی به امر ارزشمند کتاب خوانی دور از دسترس نخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha