جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر

حوزه / امام جمعه موقت اصفهان، حوزه علمیه قم را خاستگاه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حفظ و حراست از انقلاب، ماموریت مهم حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اصفهان با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: حوزه علمیه قم خاستگاه انقلابی است که به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: نقش حوزه و روحانیت با توجه به آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده اند همان گونه که مهد ظهور این انقلاب بوده اند، باید حافظ و نگاهدار آن نیز باشند.

وی با بیان این که غفلت از معیارهای امام (ره) و وظایفی که ایشان مشخص کرده اند، ما از انقلاب دور می کند، ادامه داد: حوزه باید پرچمدار و پیشتاز ولایت مداری و استکبار ستیزی باشد، چرا که چشم مردم به حوزه هاست و انتظاری که از حوزه ها دارند تربیت نیروی انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با تاکید بر این که تمام حوزه های شیعی باید به آرمان های امام(ره) پایبند باشند، تصریح کرد: طلبه باید با روح انقلاب و دیدگاه های امام(ره) و رهبری هم سو باشد، تا بتواند هم عمق نهضت را درک کند و هم مبانی انقلاب را تبیین کند.

وی با تاکید بر این که اندیشه امام(ره) باید زنده بماند و این وظیفه بر دوش حوزویان است، ابراز داشت: امروز پیوست با اندیشه های امام(ره) و دنباله روی از پرچمی که رهبری در دست دارند، وظیفه همه است.

امام جمعه موقت اصفهان، حوزه را محل پرورش جوانان آینده ساز دانست و گفت: طلبه باید با اندیشه انقلابی رشد کند، چرا که  امروز ما رسالت جهای داریم و طلاب جوان نباید در کنار تحصیل از انقلاب غفلت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha