پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 برگزاری بیست و هفتمین بزرگداشت ارتحال امام خمینی در کشمیر

حوزه/ به مناسبت ۲۷امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی، کنفرانس یک روزه‌ای توسط انجمن شریعت شیعیان جامو و کشمیر به ریاست سیدحسن الصفوی الموسی در دانشگاه کشمیر برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از greaterkashmir.com، روز چهارشنبه مراسم و سمینار‌های مختلفی به مناسبت 27امین سالگرد رحلت آیت الله خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی در سرتاسر کشمیر برگزار شد و تجمعات مختلفی به این مناسبت تشکیل شد.

به همین مناسبت انجمن شریعت شیعیان جامو کشمیر سمینار یک روزه‌ای در دانشگاه کشمیر برگزار کرده و در این سمینار که با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد، آقا سیدحسن الصفوی الموسی به بیان حسنات امام خمینی(ره) و خاطرات خود از ایشان پرداخت. سپس با بیان اینکه امام خمینی(ره) رهبر کاریزماتیک قرن بوده و با ادای احترام به یاد و خاطره امام خمینی گفت: ما می‌توانیم پاسخ تمام مشکلات‌مان را با مطالعه انقلاب اسلامی ایران پیدا کنیم.

در این همایش همچنین متفکران و علمای دینی شناخته شده نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در رابطه با امام راحل بیان کردند. از جمله این افراد بشیر احمد کرمانی، مولانا خورشید احمد قانونگو، سید یوسف موسوی، دکتر سید فضل الله رضوی، سید محمد حسین، غلام حسن بابا و دیگران بودند.

در همین راستا نیز همایش تحصیلی سالانه یک روزه‌ای نیز در مدرسه دولتی مدینه آرامپورا پتن به مناسبت بزرگداشت ارتحال رهبر فقید انقلاب اسلامی برگزار شد. این همایش توسط گروه اعتماد امداد آل عباس (ع) در کشمیر سازمان دهی شد. آقا مهدی مهدوی‌پور نماینده آیت الله خامنه‌ای از میهمانان این همایش بود. در این نشست مولانا عباس انصاری در سخنرانی خود با اشاره به خاطراتش از امام خمینی (ره) به ایشان ادای احترام کرد. مولانا در سخنانش گفت: رهبر کبیر انقلاب حکومت پادشاهی را از میان برداشت و حکومت اسلامی را در ایران پایه‌گذاری کرد.

آقا مهدی مهدوی پور، مولانا منصور عباس انصاری، آقا سید عجاز رضوی و دیگران نیز در این نشست به سخنرانی پرداختند.

سازمان اعتماد کارگیل امام خمینی(ره) نیز همایشی را در پارک کارگیل حسینی برگزار کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha