پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ نماز، با ارائه ۱۰ پیشنهاد به آموزش و پرورش، خواستار توجه ویژه به این مهم در مدارس شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در جلسه فصلی ستاد اقامه نماز، با تقدیر از تلاشهای آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان، گفت: كارهای خوبی شده كه جای تشكر دارد، اما مدیرخوب مدیری است كه راه رفته را نگاه نكند، بلكه ببیند كه چقدر از راه باقی مانده است، لذا در آموزش و پرورش باید همین دید حاکم باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با ارائه 10 پیشنهاد به مسئولان آموزش و پرروش افزود: اگر این پیشنهادها اجرایی شود، حركت خوبی در زمینه اجرای بهتر نماز در مدارس ایجاد خواهد شد.

1- مدیران برگزاری نماز در استان ها عضو ستاد عالی آموزش و پرورش شوند.

2- برگزاری كلاس آموزشی ویژه اولیا و مربیان و خانواده ها

3- قراردادن چندساعت شیوه كلاس داری ویژه معلمانی كه می خواهند از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شوند زیر نظر اساتید اقامه نماز كشور.

4- برگزاری دو ساعت كلاس درس ویژه برای معلمان و مدیران محبوب در مدارس به منظور این كه آنها را برای جلب بیشتر دانش آموزان آماده كنیم.

5- در ارزشیابی نهایی مدیران بندی هم مربوط به عملكرد آنها در زمینه نماز در نظر گرفته شود.

6- تسهیلاتی كه برای معلمان وجود دارد و یا امكاناتی كه برای فرهنگیان تدارك دیده شده در اختیار ائمه جماعات مدارس هم قرار گیرد و آنها هم بتوانند از این امكانات استفاده كنند.

7- جداكردن اعتبارات مربوط به نماز از بودجه وزارتخانه درست مانند كاری كه وزارت كشور انجام داده و برای امور مربوط به نماز یك ذیحساب ویژه قرار داده است.

8- استفاده از كتاب "نیم قرن تدریس و تجربه" كه حاصل 50 سال معلمی من است برای دانشگاه فرهنگیان(نام من و حق التالیف من را هم حذف كنید، اما این كتاب را بین فرهنگیان توزیع كنید)

9- انجام كارهای ویژه در امور مربوط به نماز كه تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

10- جایگزین كردن چند نیروی سرشناس، ماهر و تازه نفس به جای نفراتی كه از اقامه نماز بازنشسته شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha