پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید محمد موسوی آران و بیدگل

حوزه/ امام جمعه آران و بیدگل گفت: تداوم انقلاب با حضور روحانیون در صحنه تضمین شده و اگر روحانیون سنگر انقلاب اسلامی را رها کنند، روشنفکران غرب زده زمام امور را به دست خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام  سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل  امروز در جمع مبلغین، ائمه جماعات و روحانیون این شهرستان در همایش طلایه داران تبلیغ، نیازشناسی را از الزامات طلبگی و تبلیغ دینی دانست و خاطر نشان کرد: یک مبلغ توانمند، در ابتدا مباحث مورد نیاز مخاطب را نیازسنجی کرده و سپس با مطالعه دقیق در جهت تبلیغ قدم برمی دارد.

حضور دائم روحانیت در صحنه از ویژگی های انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام  موسوی، تغییر آرمان های انقلاب را از اهداف دشمن خواند و تصریح کرد: هدف دشمن، تغییر آرمان های انقلاب اسلامی و استحاله از طریق ایجاد تفکر اسلام رفاه طلبی در برابر اسلام مستضعفین، اسلام تسلیم در برابر اسلام مبارزه، اسلام ثروت اندوزی در برابر اسلام قناعت است.

امام جمعه آران و بیدگل ویژگی مهم انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب مشروطه و رخدادهای پیش از آن را حضور دائم روحانیت در صحنه خواند و خاطر نشان کرد: تداوم انقلاب نیز با حضور روحانیون در صحنه تضمین می‌شود و اگر روحانیون سنگر انقلاب اسلامی را رها کنند، روشنفکران غرب زده زمام امور را به دست خواهند گرفت.

جریان هایی در جامعه در حال تحریف آرمان های انقلاب هستند

امام جمعه آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی بودن حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در چند وقت اخیر به کرّار از لزوم انقلابی مانده حوزه های علمیه صحبت به میان آورده اند، اگر از این تاکید ایشان فاصله بگیریم از آرمان های انقلاب فاصله گرفته ایم و اگر از این آرمان ها دور شویم منحرف شده و به هدف نهایی نخواهیم رسید.

حجت الاسلام  موسوی افزود: جریان هایی در جامعه در حال تحریف آرمان های انقلاب هستند، حوزه های علمیه و مبلغان دینی باید نسبت به روشن گری و تبیین آرمان های حقیقی انقلاب در جامعه تلاش کنند.

وی به بیان چند مثال تاریخی از دوری حوزه و انحراف آرمان ها پرداخت و خاطر نشان کرد: در مشروطه، آرمان انقلابیون استقلال و حکومت دین بر جامعه بود و این آرمانی مقدس به شمار می رفت، اما انقلاب مشروطه سر از سلطنت رضاخانی در آورد و علت آن نیز بی تفاوتی روحانیت و عدم حضور فعال آنان در عرصه بود.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: در آن واقعه تاریخی، با کنار کشیدن و بی تفاوتی روحانیت، ملی گرایان و روشنفکران غرب زده در رأس قرار گرفتند و شیخ فضل الله تنها ماند، در حالی که اگر روحانیت در صحنه بود، این انحراف از آرمان رخ نمی داد.

وی با قرائت بخش هایی از مناجات شعبانیه، به دغدغه امیرالمؤمنین در این مناجات اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) در این مناجات، کمال جدایى از مخلوقات را، براى رسیدن کامل به خدا از پروردگار درخواست می‌کند.

این استاد حوزه  با تاکید براینکه کسی که عبد خدا شد، چیزی غیر از حضور در محضر خدا را نمی خواهد، خطاب به مبلغان دینی، گفت: هنوز عبد خدا نشده نمی توانیم عباد خدا را به سوی خدا دعوت کنیم.

 حجت الاسلام موسوی نهایت اخلاص را وابسته به کمال انقطاع به سوی خدا دانست و خاطر نشان کرد: فلسفه زندگی و بندگی هم چیزی جز رسیدن به کمال انقطاع و رسیدن به خدا به‌عنوان هدف نهایی نیست.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: مهم این است که عبد خدا باشیم نه عبد هوای نفس و اگر این مسأله در ما حل شد، اول راه را طی کرده و از حجاب ظلمت عبور کرده ایم، تا به حجاب نور برسیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل، رمضان را فرصت مناسبی برای تبلیغ دانست و خاطر نشان کرد: رمضان باید برای همه با دیگر ماه ها تفاوت داشته و تغییر و تحولی در خود داشته باشیم.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha