جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به منشور ۷ ماده ای رهبر معظم انقلاب، گفت: ظرفیت های عظیم باید در جهت صحیح خدمت به زائران، محرومان و نیازمندان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، شامگاه یک شنبه، در دیدار دیدار ائمه جمعه، جمعی از روحانیون و مسئولین فرهنگی استان های خراسان شمالی و جنوبی، در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، گفت: برنامه ریزی ما فقط مختص استان خراسان رضوی نیست و همین نگاه را برای دو استان خراسان شمالی و جنوبی داریم و در برنامه هایی که تاکنون صورت گرفته، عملا این جهت گیری را نشان داده ایم.

وی تصریح کرد: در مسئله رسیدگی به امور مساجد، آنچه در دوره تولیت فقید آستان قدس رضوی وجود داشت، به نحو موکد اکنون نیز دنبال می شود و هر سه استان از امکانات و خدمات آستان قدس رضوی بهره مند می شوند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه در بحث کمک به محرومان، آستان قدس رضوی قصد دارد خدمات متفاوتی ارائه نماید، گفت: با توسعه مفاهیم خدمت، مخدوم و خادم، خدمات بسیاری ارایه خواهد شد که افراد زیادی را در سراسر کشور بهره مند می سازد.

وی با بیان این که هزاران نفر در نوبت پوشیدن ردای خدمت آستان قدس رضوی قرار دارند، تأکید کرد: وجود این افراد با تخصص ها و توانمندی های متفاوت، ظرفیت عظیمی است که باید در جهت صحیح خود که خدمت به زائران، محرومان و نیازمندان جامعه است، قرار گیرد که یکی از ارکان اصلی اجرای این طرح، ائمه جماعات هر شهرستان خواهند بود.

تولیت آستان قدس رضوی، منشور 7 بندی مقام معظم رهبری را سند بالادستی این نهاد برشمرد و گفت: قصد داریم هر کار توسعه ای و زیربنایی را از دیدگاه زائرمحوری و تسهیل امر زیارت مورد توجه قرار دهیم.

وی همچنین افزود: در مکان های دارای موقوفه سعی می کنیم با نظر یا در راستای نیت واقف، بخشی از درآمدهای همان موقوفه را صرف سرمایه گذاری اشتغال جوانان و توسعه منطقه کنیم و البته نگاه مان در این هزینه کرد، بر دو اصل توجه به فقرا و مستمندان و تسهیل زیارت متمرکز خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یک امر مهم، بیانیه مأموریت سازمان بزرگ آستان قدس رضوی است که تبیین فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، آشنایی با مفاهیم دینی و ارزش های الهی و توجه به رسالت فرهنگی است که امام رئوف(ع) بدان دستور داده و فرموده اند "اگر مردم محاسن کلام ما را می دانستند، هر آینه از ما تبعیت می کردند"

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: همه امامان جمعه در سه استان خراسان باید مبین این امر باشند تا بتوانیم از ظرفیت بالای آستان قدس رضوی بهره لازم را ببریم.

در ابتدای این دیدار، حجج اسلام والمسلمین یعقوبی، مهاجریان و موسوی امامان جمعه شهرهای بجنورد، طبس و جاجرم به ایراد سخن پرداختند و سپس تعدادی از ائمه جماعات نقطه نظرات خود را بیان کردند که رسیدگی به امور محرومان، توسعه حوزه های علمیه، بیان کمبودها‌، دعوت از تولیت آستان قدس رضوی برای سفر به خراسان شمالی و جنوبی و بیان مسائل ملی و استانی از آن جمله بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha