جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ضرب و شتم بی‌رحمانه یک مرد میانسال مسلمان روبروی مسجدی در آمریکا

حوزه/ مرد ۵۹ ساله مسلمان که به شدت توسط ۳ مظنون اسلام‌ستیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته، استخوان‌های صورت و دنده‌هایش شکسته و دچار ضربه مغزی شد. است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nbcnewyork.com، محمد رشید خان، مسلمان میانسالی است که هنگام خروج از مسجدی در محله کویینز در شهر نیویورک آمریکا به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و اکنون در وضعیت وخیمی قرار دارد.

در ساعت 10:30 روز چهارشنبه شب، رشید خان مرکز مطالعات اسلامی را در خیابان جامائیکا در محله کویینز به همراه دوستش زمان علی ترک کرد. او سوار بر دوچرخه خود بود که همراه با علی متوجه شدند که سه نفر آنان را تعقیب می‌کنند. خان مانند همیشه جامه بلند سنتی اسلامی به تن داشت. به گفته دوستش علی، سه فرد مهاجم چیزی از آنان ندزدیده و تنها آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. علی همچنین گفت که  آنان هنگام حمله با صدای بلند می‌خندیدند و از این جنایت خود لذت می‌بردند.

این مرد 59 ساله مسلمان که به شدت توسط 3 مظنون اسلام‌ستیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته، استخوان‌های صورت و دنده‌هایش شکسته و دچار ضربه مغزی شده است و قادر به صحبت کردن، خوردن و آشامیدن و بازکردن چشمانش نمی‌باشد و به گفته خانواده او ضاربان نه تنها جسم او را شکسته، بلکه اعتقاد آنان به وجود انسانیت را نیز شکسته‌اند.

آشا دپرسوآد برادرزاده خان در این باره می‌گوید: عموی من یک شهروند آمریکایی است و شایسته چنین برخوردی نبود. او بسیار فروتن است و آزارش به مورچه هم نمی‌رسد. او به منش اسلامی معتقد است. برای نماز خواندن به مسجد می‌رفت و اسلام نیز درباره عشق و احترام به دیگران است. و مجرمانی که چنین جنایتی را مرتکب شده‌اند از این منش بویی نبرده‌اند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در نیویورک از پلیس این شهر خواسته که این حمله را جزء جرائم نفرت محور طبقه بندی کرده و تلاش خود را برای دستگیری عاملان این جنایت بکار بگیرند.

عفاف ناشر مدیر اجرایی کایر در نیویورک در این باره گفت: متاسفانه شعارها و تبلیغات سیاسی اخیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سبب شده که تنوع جمعیتی به جای اینکه ملت ما را قوی‌تر سازد، بیشتر سبب انتشار نفرت و شرارت در جامعه شود.

طبق آخرین اخبار رسیده رشیدخان قرار است امروز در مرکز بیمارستان جامائیکا مورد عمل جراحی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha