جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن کریم

حوزه/ مدیر مدرسه صالحیه کازرون از اجرای طرح نهضت ریشه کنی بی سوادی قرآنی توسط مبلغین در این شهرستان خبرداد.

حجت الاسلام محمود صحرایی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان  با اشاره به فعالیت های حوزه علمیه صالحیه کازرون اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن این ایام، فعالیت ها و اقدامات این حوزه علمیه در زمینه تبلیغی، آموزشی و فرهنگی با حضور کادر آموزشی، اساتید، کلیه طلاب و مبلغین شروع می شود.

مدیر مدرسه صالحیه شهرستان کازرون گفت: همزمان با فرا رسیدن این ماه مبارک، 50 نفر از طلاب آموزش دیده در مباحث قرآنی، به جهت آموزش عملی روخوانی قرآن کریم به سبک و روش تفکیکی و اجرای طرح نهضت ریشه کنی بی سوادی در قرآن، به مساجد این شهرستان، روستاها و مناطق محروم اعزام می شوند.

وی افزود: اجرای این طرح در 60 مکان مختلف و از قبل تعیین شده، ویژه برادران در تمام سنین، با آغاز ماه مبارک به مدت 30 جلسه انجام می گیرد.

برگزاری کارگاه سبک زندگی و معلومات زندگی دوران طلبگی

حجت الاسلام صحرایی، در ادامه این گفتگو بیان کرد: به همت معاونت تهذیب مدرسه علمیه صالحیه شهرستان کازرون و به منزله شناخت خانواده های طلاب و آشنایی آنان با چنین سبکی، کارگاه تخصصی سبک زندگی و معلومات دوران طلبگی ویژه 50 نفر از خانواده های طلاب این حوزه در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این کارگاه به مدت 2 روز با حضور متخصصین و اساتید این امر در سالن نشر و معارف حوزه صالحیه کازرون برگزار می گردد.

مدیر مدرسه صالحیه کازرون اظهار داشت: زمان دقیق برگزاری این کارگاه در ماه مبارک، متعاقبا اعلام خواهد شد.

اعزام مبلغان کازرونی به مناطق محروم در ماه رمضان

حجت الاسلام صحرایی با اشاره به اینکه این اعزام از روز سه شنبه 18 خرداد ماه آغاز و فعالیت آنان 30 روز به طول می انجامد، افزود: این افراد تا پایان ماه مبارک رمضان به تبلیغات خود ادامه می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: 80 نفر از مبلغین این حوزه علمیه در این ماه، به بیان و تشریح احکام شرعی، اقامه نماز جماعت در سه وعده، آموزش قرآن، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی و برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی از جمله احیاء شبهای قدر می پردازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha