جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی_ نشست خبری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه انقلابی، از راه اندازی درس خارج فقه "ولایت فقیه" در حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی، ظهر امروز  در نشست خبری، با تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان، ماه نهضت بازگشت به قرآن و مکتب ائمه اطهار علیهم السلام است، بازگشت به شریعت آسمانی و نگاهی به زندگی اسلامی انسان را متوجه نکات الهی در این ماه مبارک خواهد کرد.

وی، ماه رمضان را یکی از نقاط مشترک مسلمانان دانست و ابراز داشت: ماه رمضان وحدت و انسجام همه جانبه مسلمانان را رقم می زند، مزین ساختن ماه ضیافت الهی به قرآن و عترت و بهره گیری از آیات حیات بخش و نورانی قرآن کریم سد محکمی در برابر هجمه های دشمنان اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با تاکید بر این که تقویت روحیه معنوی در جوانان و نوجوانان موجوب سرافرازی و اقتدار اسلام خواهد شد، ابراز داشت: امروز دشمن، تضعیف روحیه معنوی و اعتقادی نسل جوان را در دستور کار قرار داده است، چرا که با تضعیف روحیه جهادی و معنوی در جوانان به راحتی می تواند اسلام و مسلمین را تضعیف نماید و به اهداف شوم خود برسد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه با تشریح برنامه های حوزه علمیه استان کرمانشاه در ماه مبارک رمضان، گفت: ساماندهی و اسقرار بیش از 50 مبلغ طرح هجرت بلند مدت، در مناطق شهری و روستایی، یکی از برنامه های حوزه استان می باشد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح قرآنی بینات، تشکیل گروه های جهادی "صف" و "حیات طیبه غرب"، حضور مسئولان حوزوی و طلاب سطح عالی در مناطق شهری و روستایی جهت ترویج معارق اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های حوزه علمیه استان کرمانشاه به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای پذیرایی افطار در مساجد، برپایی غرفه های پاسخگویی به شبهات دینی، برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم و برگزاری دوره های آموزش قرآن در رشته های حفظ، قرائت و تجوید اندیشیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حوزه انقلابی، در طول تابستان عزم جدی داریم که درس خارج فقه با موضوع «ولایت فقیه»‌ را در استان راه اندازی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: امروز با توجه ضرورت تبلیغ و ترویج دین، نقش حوزه های علمیه در هدایت مردم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فردی بسیار تأثیر گذار و حائز اهمیت است، لذا امیدواریم بتوانیم با تربیت و پرورش طلابی انقلابی و مستعد و اجرای احکام الهی زمینه های ظهور حضرت ولی عصر (عج) را فراهم آوریم.

انتهای یام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha