سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
افطار حرم رضوی

حوزه / در ماه رمضان ۲۳ هزار نفر از نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) مهمان سفر افطار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از مشهد، محسن مسعودیان، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، در نشست خبری با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مغتنمی برای رسیدگی به مستمندان و مدیریت احسان نیکوکاری در جامعه است، گفت: در ماه رمضان ۲۳ هزار نفر از نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) مهمان سفر افطار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) خواهند بود.

وی، اطعام و افطاری را یکی از مهمترین برنامه های ماه مبارک رمضان دانست و ادامه داد: اطعام در ایام ضیافت الهی به صورت کالایی و غیرنقدی و در قالب افطاری دادن، توزیع غذای گرم در مناطق محروم و روستایی و توزیع سبدهای کالایی در مناطق دوردست و روستاها انجام می شود که این امر با مشارکت خیرین و نیکوکاران صورت می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، با اشاره به این که توجه به ایتام و اکرام آنان در راستای تاسی به سیره حضرت علی(ع) می باشد، تصریح کرد: کمیته امداد پایگاه های حامی یابی خود را در اماکنی مانند نمایشگاه های دائمی، اطراف حرم مطهر رضوی، حسینیه ها و مراکز پرتردد دایر می کند تا علاوه بر فراهم کردن زمینه مشارکت خیرین به صورت واریزی ماهیانه، شاهد نهادینه شدن فرهنگ حسنه کمک به نیازمندان باشیم که خوشبختانه در حال حاضر در تمام رده های تحصیلی و اصناف شاهد حضور افراد نیکوکار هستیم.

وی به حکم ابلاغی مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با آستان قدس رضوی نشست های تخصصی در سطح ملی و استانی با حضور هیئت امناء و مدیران ستادی این نهاد برگزار شده است که خوشبختانه به  تعاملات خوبی رسیده و  از ظرفیت های آستان قدس به نفع نیازمندان بهره مند شده ایم.

مسعودیان راد، همچنین رضوی از اطعام و افطاری یک هزار مددجو در هر شب از ضیافت الله خبر داد و عنوان کرد: با مشارکت آستان قدس رضوی بیش از 30 هزار مددجو در لیالی ماه رمضان در جوار حرم مطهر و با صرف افطار روزه های خودشان را باز می کنند و مهمان خوان رضوی می شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha