جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماه مبارک رمضان

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: معنویت حاصل از ماه مبارک رمضان باعث ایجاد آرامشی معنوی و ارزشمند برای کلیت جامعه به ویژه افراد روزه دار می شود.

زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان ابراز داشت: در روایات متعدد داریم که رمضان ، ماه اسلام، ماه بازگشت به سوی خدا و بهار توبه است و خوشا به سعادت بندگانی که بیش از پیش قدر این فرصت بی نظیر را دانسته و با طلب مغفرت از درگاه الهی، خود را در این ماه عزیز ، زلال و پاک و مطهر سازند.

وی افزود: آن چه مهم است این که باید از فضای معنوی و بی نظیر این ماه در جهت ترویج فضایل انسانی و دوری از رذایل ، نهایت استفاده را ببریم و به ویژه در ایجاد آرامش حقیقی در جامعه به برکت معنویت ماه رمضان بکوشیم.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه همچنین با بیان این که فضای خاص ماه رمضان طوری است که حتی بر روی کسانی که اهل روزه گرفتن نیستند نیز تا حد زیادی تاثیر گذار است، گفت: فضای معنوی ماه ضیافت الهی، در درجه اول در تقویت آرامش روحی انسان و دوری از تلاطم های زندگی مادی بسیار اثر گذار است، ضمن آن که به عینه مشاهده می کنیم در سطح جامعه، کسانی که شاید انسان های مقیدی هم نباشند اما به احترام فضای معنوی ماه مبارک رمضان ، تا حدود زیادی بسیاری از مسایل را در این ماه مراعات می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: به برکت این ماه که بهار قرآن و زمانه دعا و مناجات های شبانه به درگاه ایزد منان است، جامعه ما در برابر آلودگی های روحی و روانی و به خصوص معضلات فرهنگی و اجتماعی بتواند خود را در حد امکان واکسینه کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha