پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 381716
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
حوزه انقلابی

حوزه/ استاد حوزه علمیه مدرسه امام صادق (ع) عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه انقلابی را برای حوزویان با اهمیت وضروری دانست.

حجت الاسلام نادر شهسواری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» به تاکیدات رهبری معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اینکه حوزه ها باید انقلابی بمانند، اظهارداشت: معنی انقلابی بودن حوزویان این است که باید خط ومشی ومسیر حرکت انقلاب را مشخص کنند تا این انقلاب بتواند وسیله ای برای رسیدن به هدف نهایی را مشخص کند.

وی حوزه های علمیه را به عنوان پشتوانه فکری و محتوایی  نظام دانست و بیان داشت: اولا اگر حوزه علمیه وجود نداشته باشد، انقلاب از حیث پشتوانه علمی، فکری و حتی آن پشتوانه حرکتی که در انقلاب می خواهد صورت بگیرد، دچار نقص می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: بارها مقام معظم رهبری حوزه علمیه را به عنوان پشتوانه فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی دانستند و به هیچ عنوان نمی توانیم انقلاب و حرکت انقلابی را از حوزه جدا نماییم.

وی به استمرا حرکت انقلابی تاکید و اظهار داشت: اگر حوزه بخواهد خود را حفظ نماید باید در ایجاد استمرار این حرکت انقلابی تلاش کند وانقلاب هم اگر بخواهد خود را نگه دارد و جایگاهش را مستحکم تر نماید نیازمند پشتوانه حوزوی است.

حجت الاسلام شهسواری خاطرنشان کرد: خالی کردن عرصه توسط حوزویان زمینه ساز الگو پذیری بعضی از افراد و سوق دادن انقلاب به سمت و سوی افکار انحرافی دشمنان نظام اسلامی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha