جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صوفی های هند در دانشگاه ادیان

حوزه/ جمعی از صوفیان هند، با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب، از نزدیک با فعالیت های این مرکز علمی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، جمعی از سران فرق صوفی هندوستان از جمله؛ «چشتیه »  و « قادریه» در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافتند و ضمن بازدید از دانشگاه، نشست مشترکی را با حجت الاسلام والمسلمین نواب رئیس و برخی از اعضای هئیت علمی برگزار کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین نواب ضمن خوشامدگویی  از حضور این میهمانان ابراز خرسندی و آمادگی خود را برای شنیدن سخنان ایشان ابراز کرد.

در ادامه  میهمانان هندی ضمن تشریح اوضاع اجتماعی مسلمانان در هند امروز از گسترش افراطی گری و وهابیت در منطقه و این کشور ابراز نگرانی کردند.

این گروه همچنین خواستار حمایت و اتحاد شیعیان و صوفیان در برابر خطر مشترک وهابیت شدند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز با تایید خطر وهابیت برای جهان اسلام اعلام کرد که ما در کنار همه صوفیانی که با وهابیت و تکفیر مبارزه می کنند خواهیم ایستاد و از آنان حمایت خواهیم کرد.

در ادامه این گفتگو و پس ازا اهدای لوح یادبودی به میهمانان از طرف رئیس دانشگاه، نشستی کوتاه و تخصصی نیز میان میهمانان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه از جمله حجج اسلام الهی منش و ایمانی برگزار شد.

گروه هندی در پایان حضور خود در این مرکز از کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب نیز بازدید کردند.

نکته جالب توجه در این بازدید تعجب گروه هندی از وجود کتاب هایی درباره تصوف و عرفان در کتابخانه بود، چرا که به گفته ایشان بسیاری از دوستانشان به قصد بازداشتن آنها از سفر به ایران این کشور را مخالف صوفیان و دانشگاه های آن را فاقد هر گونه اثری درباره عرفان و تصوف توصیف کرده بودند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha