پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مبلغان

حوزه / حجت الاسلام گرجی، وظیفه روحانیون را در ماه رمضان بسیار سنگین خواند و گفت: نباید فرصت طلایی حضور حداکثری مردم در مساجد و تکایا را از دست داد، مبلغین باید آنچه مورد نیاز مردم است را با زبان روز، منطقی و حکیمانه شرح دهند، البته این مهم نیازمند مخاطب شناسی است.

حجت ‌الاسلام مهدی گرجی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»  دراصفهان، ماه مبارک رمضان را عید اولیاء خدا خواند و بیان داشت: ماه رمضان دوره یک ماهه تربیتی است که خداوند متعال هوشمندانه آن را وضع کرده و آداب و مناسک این ماه به گونه ای از جانب خداوند تعیین گردیده است که سبک زندگی متفاوت در این ماه ما را به میهمانی خدا برده و باعث تقرب به ذات حق تعالی شود.

استادحوزه اصفهان، به فرصت گناه پوشی در این ماه اشاره کرد و ادامه داد: تقویت اراده، تقرب به خداوند و خودسازی که در این فرصت کوتاه به دست می آید، بی نظیراست و نمی توان این اتفاق را با هیچ رخداد دیگری مقایسه کرد.

وی، تاثیرات اجتماعی ماه رمضان را ویژه خواند و افزود: روزی یک جزء تلاوت قرآن، حضور در جماعات مسلمین، عادت به محبت و رأفت و ... خصوصیات کم نظیری است که در ماه رمضان نصیب انسان می شود.

حجت الاسلام گرجی، وظیفه روحانیون را در ماه رمضان بسیار سنگین خواند و گفت: نباید  فرصت طلایی حضور حداکثری مردم در مساجد و تکایا را  از دست داد، مبلغین  باید آنچه مورد نیاز مردم است را با زبان روز، منطقی و حکیمانه شرح دهند، البته این مهم نیازمند مخاطب شناسی استريال شناخت عناصر زمان و مکان در منبر بسیار ارزشمند است.

وی در مورد برقراری ارتباط با نسل جوان گفت: زبان و ادبیات نسل امروز متفاوت بوده و  ابزارهایی که در اختیار آنهاست نیز بسیار متفاوت از گذشته است، مبلغ باید با این ادبیات آشنا بوده و به ابزارهای ارتباطی آنان مسلح باشد./313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha