چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
رهبر معظم انقلاب

حوزه/ برای رهبران الهی هیچ چیزی جزء رساندن پیام خدا اهمیت ندارد و بر اساس یقینی که دارند، استقامت می کنند و از هیچ چیزی خوف و ترس ندارند و از جمله این رهبران می توان به امام خمینی(ره) و آیت الله العظمی خامنه ای اشاره کرد.

حجت الاسلام فاضل طاهری پاکدل، مدیر مدرسه امام سجاد(ع) شیراز، در اولین همایش امام و رهبر الهی، در این مدرسه گفت: در قرآن راجع به امام و رهبر الهی چند ویژگی بیان شده که آنها را می توان از سوره های سجده و انبیاء استخراج کرد.

وی با بیان این که امامان و رهبران الهی به دستور پروردگار به هدایت مردم بر می خیزند، ابراز داشت: خداوند دو ویژگی را برای رهبران الهی بیان می کند، یکی صبر و استقامت آنها در راه خدا و دوم یقین به آیات خدا که اساس تلاش آنها را تشکیل می دهد، پس رهبران با داشتن این دو عامل مهم و اساسی، هدایت مردم را به امر و فرمان خدا به انجام می رسانند.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: هیچ چیزی جزء رساندن پیام خدا برای رهبران الهی اهمیت ندارد و بر اساس یقینی که دارند، استقامت می کنند و از هیچ چیزی خوف و ترس ندارند و از جمله این رهبران می توان به امام خمینی(ره) و آیت الله العظمی خامنه ای اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: امامت الهی به هیج وجه در اختیار مردم نیست و آنها هیچ گونه دخالتی در آن ندارند، نه در انتخاب و نه در کسی که انتخاب می شود و نه در برنامه هایی که آنان به عهده دارند و می آورند، بلکه تمام اینها با اختیار و انتخاب خداوند می باشد.

مدیر مدرسه امام سجاد(ع) شیراز در ادامه افزود: یکی از نکات مهم و ارزشمند که در بحث امامت و رهبری در قرآن و روایات اسلامی با صراحت از آن یاد شده است، نتیجه پیروی از رهبر و امام الهی یا غیر الهی می باشد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha