سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
روحانیت

حوزه/ حجت الاسلام موسیوند گفت: در عصر حاضر وظیفه هدایت سیاسی در کنار هدایت دینی و حضور در اجتماع از وظایف اصلی روحانیت به شمار می رود و نباید به صورت حاشیه ای به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام عباس موسیوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران گفت: حوزه های علمیه از گذشته مأموریت هایی را بر عهده داشته اند، که یکی از آنها هدایت فکری، اعتقادی و سیاسی جامعه و دیگری همراه بودن با جامعه و مردم و کمک به حل مشکلات اجتماع است.

وی ادامه داد: حوزه ها و روحانیت در بعد هدایت سیاسی نیز در طول تاریخ فعالیت داشته اند و مانند هدایت سیاسی علما در زمان مشروطه، ولی به عنوان یک تشکیلات منظم و منسجم مطرح نبوده است و به صورت حاشیه های به آن پرداخته شده است.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج افزود: در عصر حاضر وظیفه هدایت سیاسی در کنار هدایت دینی و حضور در اجتماع یکی از وظایف مهم و اصلی روحانیت به شمار می رود و در متن وظایف قرار دارد و نباید به صورت حاشیه ای به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به الزامات تحقق هدایت سیاسی و دینی گفت: برای تحقق این امر باید اولا حوزه ها انقلابی و سیاسی باشند و نسبت به مسایل سیاسی و اسلام سیاسی اعتقاد و بصیرت داشته باشند و این مسایل را مهم بشمارند.

حجت الاسلامموسیوند در ادامه افزود: در مرحله بعد روحانیون و طلاب باید این اعتقاد و بصیرت را به جامعه انتقال دهند تا هدایت دینی و سیاسی و بصریت افزایی که مد نظر رهبری است را تحقق پیدا کند.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر هدایت دینی و سیاسی به شکل گسترده تری نسبت به گذشته مطرح است، افزود: روحانیت باید ابزار و بسترهایی برای هدایت دینی و سیاسی جامعه در اختیار داشته باشد تا بتواند این وظایف را متناسب با نیاز امروز انجام دهد.

حجت الاسلام موسیوند با اشاره به گسترده شدن استفاده جامعه از فضای مجازی نسز گفت: واقعیت این است که در عرصه های مجازی نگاه سلبی دیگر عملی نیست و جواب نمی دهد و باید با نگاه ایجابی با این مسأله برخورد کرد.

وی تصریح کرد: باید به فضای مجازی به عنوان یک ابزار نگاه کرد که می توان از آن در جهت پیشبرد اهداف حوزه و روحانیت استفاده کرد و اخیراً برنامه هایی برای استفاده حوزه ها از فضای مجازی در حال شکل گیری است.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج در پایان گفت: روحانیون طلبه هایی هستند که به صورت جدی وارد فضای مجازی شده و در راستای پاسخ به شبهات مردم، معرفی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و ادیان مختلف به فعالیت می پردازند و این اتفاق خوبی است، البته نیاز به حمایت حوزه و دولت برای پرداختن به این موضوع به صورت تشکیلاتی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha