جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روزه اولی ها میهمان حرم مطهر رضوی

حوزه/ روزه اولی ها، در اولین افطار ماه ضیافت الهی، از خوان کرم حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) متنعم شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، این جلسه که حدود 200 نفر از روزه اولی ها در آن حضور داشتند، ساعتی پیش از اذان مغرب به افق مشهد مقدس با تلاوت کلام الله مجید توسط گروه همخوانی قرآن کریم جوادالائمه(ع) آغاز شد و با اجرای برنامه توسط حجت الاسلام جعفری، مربی پرورشی و قرائت دل نوشته ای خطاب به امام مهربانی ها، توسط فاطمه زارعی ادامه یافت.

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی طی سخنانی در ادامه این مراسم، اشاره ای به برخی از فعالیت های حرم طهر رضوی در زمینه خدمت رسانی به زائران کودک و نوجوان داشت و از فعال سازی چهار مرکز کبوترانه در چهار گوشه حرم مطهر رضوی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، نیز در بخش بعدی این مراسم در سخنانی ضمن عرض تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دخترها و پسرهایی که اولین سال روزه داری را تجربه می کنند، اظهار کرد: همان طور که انسان ها از طریق ورزش کردن، جسم خود را تقویت می کنند، روزه نیز روح و نفس انسان را تقویت می کند.

تولیت آستان قدس رضوی توجه به گرسنگان و نیازمندان را دیگر ثمره روزه داری دانست و افزود: روزه داری همچنین برای سلامتی انسان مفید است، اما مهم ترین ثمره روزه داری اطاعت امر خداوند متعال است.

بیان نکاتی درباره مفاهیم سوره مبارکه کوثر توسط اسماء زنگویی، دانش آموز روزه اولی نیز دیگر برنامه جلسه دیدار صمیمانه تولیت آستان قدس رضوی با جمعی از دانش آموزان روزه اولی بود.

این مراسم با اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و افطار روزه داران در جوار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) به پایان رسید.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha