پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 381795
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
شهروندان فلوجه

حوزه/به گفته پناهندگانی که از فلوجه گریخته‌اند، نظامیان داعش با دادن غذا به مردم غیرنظامی و گرسنه این شهر تحت محاصره در عراق، آن‌ها را برای جنگیدن در مقابل ارتش عراق سربازگیری می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به گفته پناهندگانی که از فلوجه گریخته‌اند، نظامیان داعش با دادن غذا به مردم غیرنظامی و گرسنه این شهر تحت محاصره در عراق، آن‌ها را برای جنگیدن در مقابل ارتش عراق سربازگیری می‌کند.

تروریست های داعشی که انبارهای مواد غذایی کاملی از ژانویه 2014 و زمان اشغال این شهر در اختیار دارند، شهروندان غیرنظامی گرسنه این شهر را با وعده غذا سربازگیری می‌کنند.

برپایه این گزارش به نقل از ibtimes.co.uk، حنا مهدی فیاد 23 ساله در کمپ پناهندگان در شهر گرما در شرق فلوجه به خبرنگاران گفت: آن‌ها به همسایه ما گفتند اگر پسرش به داعش بپیوندد، یک کیسه آرد به او می‌دهند. اما او حاضر به این کار نشد و همراه خانواده‌اش از آنجا گریخت. ما نیز آنجا را ترک کردیم، زیرا هیچ غذایی برای خوردن باقی نمانده بود و هیچ هیزمی نیز برای آتش روشن کردن نداشتیم. به علاوه مناطق درگیری به خانه ما نزدیک بود.

این پناهنده عراقی در ادامه گفت: زندگی بسیار سخت و دشوار بود خصوصا پس از این که حقوق‌ها و مستمری‌های بازنشستگی قطع شد. در هفت ماه گذشته مواد غذایی ما تمام شد و تنها چیزی که برای خوردن داشتیم آب و خرما بود. وضعیت مالی ما نیز به شکلی بود که دیگر توان مالی خرید آرد، برنج و روغن نداشتیم.

درحالی که نیروهای نظامی دولت عراق و ارتش شیعیان برای آزادسازی فلوجه تلاش می‌کنند، هنوز نزدیک به 50 هزار غیرنظامی در این شهر باقی مانده‌اند. شبه نظامیان داعش نیز از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و تک تیراندازان داعشی غیرنظامیانی را که سعی داشته باشند از این شهر فرار کنند، هدف گلوله قرار می‌دهند.

شبه نظامیان داعش همچنین تله‌ها و مواد منفجره در پیش روی نیروهای دولت عراق کار گذاشته‌اند و به همین علت پیشرفت ارتش عراق برای اطمینان از به حداقل رساندن تلفات انسانی به آرامی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha