پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ضیافت الهی

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از مشارکت بیش از ۲۰۰ روحانی اجرای طرح ضیافت الهی در خیمه های معرفت بقاع متبرکه این استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»  در اصفهان، حجت الاسلام  حسن امیری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح ضیافت الهی با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی به صورت ویژه در جوار 201 بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح 16 مبلغ اعزامی از قم و 189 مبلغ بومی با اداره کل اوقاف و امور خیریه همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد 63 روحانی در قالب 39 خیمه معرفت به صورت مستقر در بقاع متبرکه خدمات مشاوره ای و مذهبی به زائران ارائه می کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: در ایام ماه مبارک رمضان در جوار 391 بقعه متبرکه نماز جماعت برپا می باشد و در جوار 139 بقعه متبرکه نیز به صورت روزانه، مجالس سخنرانی برپا می باشد.

حجت الاسلام امیری خاطرنشان کرد: جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز به صورت ویژه در جوار 173 امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: 83 جلسه تفسیر قرآن کریم روزانه در ایام ماه مبارک رمضان در جوار امامزادگان شریف برپا می باشد همچنین 159 کرسی تلاوت روزانه جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه استان برگزاز می شود که مراسم جزء خوانی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل، امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد و امامزاده آقا علی عباس(ع) بادرود به صورت زنده از شبکه های استانی و سراسری صدا و سیما پخش می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان خاطر نشان کرد: 67 محفل انس با قرآن کریم در جوار امامزادگان برپا می شود که این محافل با تلاوت قاریان برتر و ممتاز استانی و کشوری و 14 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مطرح مصری استاد فتحی عبدالرحمن برگزار می شود.

حجت الاسلام امیری یادآور شد: در روز عید سعید فطر نیز 94 بقعه متبرکه میزبان نمازگزاران جهت اقامه نماز عید خواهند بود.

وی در ادامه به فعالیت ستاد حفظ مجازی قرآن کریم در استان اشاره کرد و ابراز کرد: همچنین یکی از فعالیت های ارزشمند صورت گرفته شده در راستای مهجوریت زدایی از قرآن کریم، راه اندازی ستاد حفظ مجازی قرآن کریم در سطح استان می باشد و علاقمندان می توانند در ایام ضیافت الهی و هم جهت غنی سازی اوقات فراغت در طول تابستان در دوره های این مرکز شرکت کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و استفاده از خدمات مرکز حفظ مجازی استان به نشانی سایت این مرکز www.quranhesfz.ir مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 34462440 تماس حاصل نمایند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha