چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بحرین

حوزه/ برخی زندانیان بحرین به خاطر اینکه رفقای آنها از زندان فرار کرده اند شکنجه می شوند و مورد ضرب و جرح قرار می گیرند که این رفتار بر خلاف قوانین و معاهدات بین الملل حقوق بشر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خانم ایناس عون مسئول بخش رصد و مستندسازی مرکز حقوق بشر بحرین گفت: گزارش هایی به دست ما رسیده که برخی زندانیان بحرین به خاطر اینکه رفقای آنها از زندان فرار کرده اند شکنجه می شوند و مورد ضرب و جرح قرار گرفته اند که این رفتار بر خلاف قوانین و معاهدات بین الملل حقوق بشر است.

وی افزود: برخی بستگان زندانیان گزارش داده اند که فرزندان آنها به خاطر فرار رفقای خود ساعت ها سرپا نگه داشته شده و شکنجه شده اند و ما در مورد سلامت فرزندان خود بسیار نگرانیم و خواستار انجام تحقیقات جدی برای متوقف ساختن این موارد نقض حقوق زندانیان و مجازات مسئولان زندان ها هستیم.

از سوی دیگر ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه از مردم خواست روز چهارشنبه در تظاهراتی مردمی در بنی جمره شرکت کرده و مخالفت خود را با شکنجه جوانان زندانی اعلام کنند و این شعار را سر دهند که هرچقدر جوانان ما شکنجه شوند تسلیم نمی شویم.

در بیانیه ائتلاف آمده: این راهپیمایی برای اعلام همبستگی با زندانیان انقلابی صورت می گیرد که در زندان های آل خلیفه به سر می برند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha