شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد با بیان این که توقف اعزام به حج در شرایط کنونی کار پسندیده ای است، گفت: اگر عالمان کشورهای اسلامی جمع شوند و با تفاهم نسبت به اداره حج اقدام کنند، کار بسیار خوبی خواهد بود.

آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» درباره مدیریت کشورهای اسلامی یکپارچه بر حج، گفت: با توجه به اینکه بیشتر سردمداران کشورهای اسلامی جیره خوار استعمار هستنند، اقدام نسبت به این اتفاق را نمی خواهند و با جمهوری اسلامی نیز که در مقابل استعمار ایستاده، همکاری نمی کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد افزود: اگر عالمان کشورهای اسلامی جمع شوند و با تفاهم نسبت به اداره حج اقدام کنند، کار بسیار خوبی خواهد بود.

وی با اشاره به مسئله تعطیل شدن حج امسال، ابراز داشت: حج از دیدگاه شرعی، وقتی واجب می شود که شرط هایی مانند استطاعت و توان مالی، بدنی و ابزار لازم برای رفتن به حج و باز بودن و نبود مزاحمت در راه وجود داشته باشد.

آیت الله اشرفی شاهرودی با تاکید بر این که براساس قرآن کریم «صد عن سبیل الله» یعنی بازداشتن مردم از رفتن به حج، گناه بزرگی است، گفت: به طور مسلم عربستان سعودی که مسئولیت تأمین امنیت زائران را بر عهده نگرفت، «صد عن سبیل الله» کرده که با موازین اسلامی مطابقت ندارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: باطن قضیه اختلاف های سیاسی آنها با ایران و تفکرات وهابی است که شیعه را غیر مسلمان می دانند که موجب شده این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به این که در شرایط کنونی توقف اعزام به حج، کار پسندیده و خوبی است، ابراز داشت: ذلت برای شیعه پذیرفتنی نیست و معنا ندارد که برای انجام حج، ذلت را بپذیریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha