پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر نمايندگی حوزه علميه خراسان جنوبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مشرفی با اشاره به آیه «کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ کَماکُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقون»، گفت: نوع بیان تکلیفی که در این آیه آمده، کریمانه است و نباید این فرصت گرانبها را از دست داد..

حجت الاسلام والمسلمين محسن مشرفی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به آیه شریفه «کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ کَماکُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقون»، گفت: نوع بیان تکلیفی که در این آیه آمده، کریمانه است.

مديرحوزه‌ علميه خراسان جنوبي با بیان اینکه خداوند در این آیه فرموده که روزه داری در امت های قبل هم بوده است، گفت: ثمره این روزه داری تقوا است که انسان با آن بدست می آورد.

وی با اشاره به آیه شریفه 185 سوره بقره "شَهْرُ رَمَضانَ الَّذي أُنْزِلَ فيهِ الْقُرْآنُ هُديً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدي‏ وَ الْفُرْقانِ ..."، گفت: در این آیه هم خداوند به ماه نزول قرآن و برکات شب قدر اشاره می کند، ماهی که ماه نزول قرآن است و فضیلت های فراوانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی افزود: دراین ماه باید قرآن و دعا زیاد بخوانیم، صلوات زیاد بفرستیم، لذا اگر کسی در فضای این مهمانی کریمانه قرار گرفت و از آن استفاده نکرد، انسان بسیار بدبختی خواهد بود.

مديرحوزه‌ علميه خراسان جنوبي با بیان این که بدبخت کسی است که در این ماه نتواند از خداوند آنچه را که می خواهد که بالاترین آن آمرزش گناهان است، بگیرد، افزود: در این ماه به خاطر شرایط خاص روزه داری، انسان به خود می آید و مسیر کمال را در پیش می گیرد.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان، شیطان درغل و زنجیر است و انسان آمرزیده می شود، بنابراین همه به ویژه جوانان باید نهایت بهره برداری را از فرصت این ماه پر برکت داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha