پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مقتدایی

اختصاصی/ آیت الله مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سفر اخیر هیئتی از جامعه مدرسین به لبنان و دیدار با دبیرکل حزب الله گفت: آقای سید حسن نصرالله استقبال بسیار خوبی از این هیئت حوزوی داشتند و جلسه حدود ۴ ساعت و نیمه با ایشان داشتیم...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در روزهای اخیر هیئتی از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در سفر به کشور لبنان با حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیدار  و حمایت این نهاد عالی حوزوی از مقاومت ، حزب الله و شخص سید حسن نصرالله را طی نامه ای رسمی به امضای آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ابلاغ کردند.

آیت الله مقتدایی رئیس این هیئت که حجج الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی و جواد مروی از اعضای جامعه و حجت الاسلام ابراهیمی مسئول دفتر جامعه مدرسین وی را همراهی می کردند، در گفت و گو با خبرگزاری حوزه ابراز داشت: چندی قبل در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره حملات شدیدی که بعضی از کشورهای عربی و استکبار جهانی علیه حزب الله، مقاومت و شخص حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله وارد می کردند بحث شد به ویژه آنکه فشارهای تبلیغاتی را تا حدّ معرفی کردن حزب الله به عنوان تروریست بالا برده بودند؛ در آن جلسه قرار شد هیئتی از طرف جامعه مدرسین به عنوان ابراز همدردی و حمایت همه جانبه از موضعگیری های شخص آقای سید حسن نصرالله و حزب الله داشته باشیم، از این جهت هیئتی تنظیم شد و این سفر، به فضل الهی انجام گرفت.

نشست 4 ساعته سیدحسن نصرالله با اعضای جامعه مدرسین

وی افزود: جناب آقای سید حسن نصرالله استقبال بسیار خوبی از این هیئت حوزوی داشتند و جلسه حدود 4 ساعت و نیمه با ایشان داشتیم و مطالب خوبی مطرح شد درباره موضوعات لبنان، منطقه و جهان مطرح شد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره محتوای این دیدار گفت: آقای نصرالله خدمات حزب الله برای جهان اسلام به ویژه مبارزات با صهیونیستها را مطرح کرد و از طرفی به فشارهایی که از طرف دشمن به آنها وارد می شود اشاره نمود و گفت که از حمایت حوزه علمیه از حزب الله، بسیار خرسند و خوشحال است و حتی تصریح کرد  که حمایت جامعه مدرسین و حوزه را افتخاری برای خودش و حزب الله لبنان می داند.

وی افز.د: آقای سید حسن نصرالله در آن جلسه تاکید داشتند که حمایت های حوزه علمیه قم پدرانه است و نقش ویژه ای در تشویق مبارزان جبهه حق دارد. ما نیز در جامعه مدرسین اعتقاد داریم که از نظر شرعی، راه پیروزی در برابر دشمن، همین رویکرد "مقاومت" است که حزب الله لبنان در پیش گرفته است.

دیدار با شخصیت های دینی و علمی لبنان

آیت الله مقتدایی به سایر برنامه های هیئت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به لبنان اشاره کرد و گفت: در این سفر ملاقاتهای دیگری با شخصیت های دینی و علمی لبنان داشتیم؛ به طوری که بعضی از آنها به محل اقامت ما می آمدند و بعضی ها را ما خدمتشان رفتیم و ملاقاتها، علمی و دوستانه و با احترام برگزار شد. از جمله از جناب آقای سیدجعفر مرتضی مورخ شهیر جهان اسلام که مقداری کسالت دارد عیادت و از خدمات ایشان در نشر تاریخ و فرهنگ اسلام و اهل بیت علیهم السلام تقدیر کردیم.

وی با اشاره به تحرکات اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در زمینه مسائل بین المللی گفت: معاونت بین الملل در جامعه مدرسین فعال شده است و این معاونت برخی از علما و چهره های شناخته شده و متنفذ کشورهای اسلامی را دعوت می کند یا خودشان در جریان همایش ها و مناسبت به ایران می آیند، و جامعه مدرسین از آنها میزبانی می کند و دیدارهای خوب و دوجانبه شکل می گیرد و یا اینکه معاون بین الملل جامعه مدرسین از طرف جامعه با علما و نهادهای علمی دانشگاهی کشورهای مختلف تماس دارد و بحمدلله این مراودات و تعاملات برقرار شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه درباره ارتباط بین حوزه قم و حوزه لبنان گفت: هم اکنون این ارتباط برقرار است خواسته حوزه لبنان عمدتا از طریق نمایندگی جامعة المصطفی در لبنان دنبال می شود و ما شاهد تبادل استاد و همکاری های علمی و حوزوی در این زمینه هستیم و تعامل خوبی برقرار است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha