جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد جواد محمدی امم جمعه مبارکه

حوزه/ حجت الاسلام محمدی، رسیدگی به مشکلات مردم را از رسالت های حوزه انقلابی برشمرد و گفت: این وظیفه بستری برای انجام دو رسالت دیگر روحانیت یعنی "هدایت فکری و فرهنگی" و "هدایت سیاسی" مردم است.

 حجت الاسلام محمد جواد محمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه انقلابی، گفت: حوزه علمیه سه رسالت اساسی دارد که در قالب این سه رسالت می تواند اهداف انقلابی خود را محقق کند.

وی با اشاره به اولین رسالت حوزه، خاطرنشان کرد: "هدایت فکری و فرهنگی" بستر مناسبی برای گسترش و نهادینه سازی فرهنگ انقلابی از حوزه به جامعه است.

حجت الاسلام محمدی، "هدایت سیاسی جامعه" را دومین رسالت حوزه انقلابی  دانست و گفت: در گذشته به دلایل مختلف برخی از علماء در برابر ورود حوزه به عرصه سیاست مقاومت می کردند، اما با حضور حضرت امام خمینی(ره) از خرداد 42 و مخالفت با رژیم شاه و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نقش حوزه در سیاست پر رنگ تر از قبل شد .

استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به رواج سکولاریزم و تفکر جدایی دین از سیاست در دنیای امروز توسط غرب، و رسوخ آن در بخش هایی از جامعه و حتی در برخی از قسمت های بدنه حوزه، ابراز کرد: پس از 1400 سال، اسلام با گذر از عقبه تاریک به عرصه حاکمیت رسید .

وی  افزود: باید در برابر تفکر سکولاریزم، بهترین مدل سیاست ورزی اسلامی را که استفاده از ثقلین یعنی قرآن و اهل بیت(ع) در حاکمیت  که اوج آن در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) نمایان می شود، معرفی کرد، لذا ورود حوزه به عرصه سیاست نیز در این راستا تفسیر می شود.

امام جمعه مبارکه در پایان سومین رسالت حوزه  انقلابی را "حل مشکلات مردم" و در یک کلمه دستگیری از مردم عنوان کرد و گفت: هرچند روحانیت همیشه این وظیفه را بر عهده داشته، ولی اگر به صورت سازمان یافته و منسجم صورت پذیرد، بستری برای نفوذ کلام در مردم و انجام بهتر دو رسالت قبلی یعنی "هدایت فکری و فرهنگی" و "هدایت سیاسی" مردم خواهد بود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha