جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: این که جامعه گرفتار مشکلات و سختی هاست و امام زمان(ع) همچنان در غیبت به سر می برند به دلیل بی تقوایی هایی است که در جامعه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری شامگاه گذشته در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به آیه 90 سوره مبارکه یوسف گفت: در این آیه بیان می شود که هرکه تقوا پیشه کند و صبر و تحمل داشته باشد، به آثار و فوایدی می رسد و خداوند اجر اهل تقوا و صبر را ضایع نمی کند.
این خطیب دینی  با بیان این که رسیدن به تقوا نیازمند صبر است، افزود: تقوا و صبر در بسیاری از آیات قرآن کریم با هم آورده شده است، به این معنی که اگر می خواهیم در برابر گناه تقوا داشته باشیم، باید صبر کنیم.
وی درباره ماجرای حضرت یوسف علیه السلام در قرآن کریم گفت: این پیامبر الهی مورد حسادت برادرانش قرار گرفت، به دست برادرانش به چاه افتاد، با قیمت کم به کاروان فروخته شد، کاروانیان او را به عنوان غلام فروختند، زن عزیز مصر عاشق او شد و به دنبال به گناه انداختن او افتاد، او را در اتاقی تنها گیر انداخت، حضرت یوسف علیه السلام چون به خواسته او عمل نکرد، به زندان افتاد، در زندان شکنجه شد و...، حضرت یوسف علیه السلام در تامی این عرصه ها تقوا الهی پیش گرفت و صبر نمود.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری افزود: خدا به دلیل این تقوا و صبر حضرت یوسف او را عزیز مصر نمود، علم تعبیر خواب به او بخشید، پدر نابینا شده در فراغ او را بینا نمود، به وسیله او ملت مصر را از قحطی و بی آبی نجات داد و پیامبر الهی شد.
وی افزود: ما هم می توانیم با دین، قرآن، پیامبر و اهل بیت علیهم السلام که خداوند در اختیار ما قرار داده است، زندگی با تقوایی داشته باشیم و گرفتار گناه نشویم.
این خطیب حرم مطهر حضرت معصومه(س)با بیان این انسان ها باید در گرفتاری ها و مشکلات بداند که انسان های زیادی هستند که مانند او و حتی بدتر از او گرفتار مشکلات و ناملایمات می باشند، گفت: در این شرایط صبر کردن برای او آسوده تر می شود.
وی صبر برای روزه داری در گرما را ارزشی دانست که بر اساس روایات اسلامی، اجر فراوانی برای آن در نظر گرفته شده است و گفت: بر اساس روایتی از نبی مکرم اسلام، کسی که ماه رمضان بگذرد و آمرزیده نشود، بدبخت است.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری ادامه داد: فرصت هایی مانند سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و شب های قدر فرصت هایی است که انسان می تواند به وسیله آنها از گناهان نجات یابد.
وی تقوا را راه نجات از گرفتاری های دنیا و رسیدن به سعادت آخرت دانست و گفت: این که جامعه گرفتار مشکلات و سختی هاست و امام زمان(ع) همچنان در غیبت به سر می برندبه دلیل بی تقوایی هایی است که در جامعه وجود دارد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha