جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ دفتر آيت الله علوي بروجردي در اطلاعیه ای پيرامون سخنان این استاد حوزه در دیدار با الشيخ خالد مطر التميمي تصریح کرده است: بهائيت همانند وهابيت و قادياني از مذاهب ساخته و پرداخته قدرت هاي استعماري در ميان جوامع مسلمان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، اطلاعيه دفتر آيت الله علوي بروجردي پيرامون سخنان وی با الشيخ خالد مطر التميمي که در برخی رسانه برداشت های مختلفی از آن شده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

به دنبال پاره اي سؤالات از اين دفتر پيرامون بيانات آيت الله علوي بروجردي در دیدار با الشيخ خالد مطر التميمي مسئول گروه حقوق دانشگاه بحرالعلوم نجف اشرف و هئیت همراه و انعكاس آن در خبرگزاري ها و سايت هاي خبري با استفسار از معظم له در مقام توضيح عرضه مي دارد:

بهائيت همانند وهابيت و قادياني از مذاهب ساخته و پرداخته قدرت­ هاي استعماري در ميان جوامع مسلمان است كه بر اساس افكار باطل و منحرف در دوران اخير شكل گرفته و هدف آن ايجاد اختلاف و چند دستگي در جامعه اسلامي بوده است.

 و مطالب مطرح شده، در مقام تبيين كلام مبارك مولي امير المؤمنين (عليه السلام) در عهد امير خطاب به مالك اشتر نخعي: «فانهم صنفان، اما اخ لك في الدين واما نظير لك في الخلق»، و نیز شرح حقوق انسانها فارغ از هر عقيده عنوان شده است، و شامل موارد ترتب عناويني چون اضلال، افساد و ارتداد نمي­باشد. و حق شهروندي از نظر حقوقي همان حق تابعيت است كه براي همه متولدين در هر كشور در قوانين اساسي در نظر گرفته شده، و در قانون اساسي ما نيز به رسميت شناخته شده است. و مراد از آن حمايت از ارباب جرم و مصونيت از حدود شرعي و قانوني نيست.

تجلیل از منشور  کوروش تجلیل از مردمی است که با شیفتگی اسلام را پذیرفتند

وتجليل از منشور كوروش تجليل از مردمي است كه با چنين تفكر و تمدن و ميراثي اسلام را در آن روزگار جهل و ظلمت با شيفتگي پذيرفتند و در اندك زماني خود ميراث­ دار اسلام در همه فنون و علوم شدند و در نهايت خيمه در آب و گل مزرعه اهل بيت معصومين (عليهم السلام) زدند و عاشقانه بر تحفظ بر ميراث غني و بي­نظير آنان پاي فشردند، و در اين راه مظلومانه خون­ها دادند و هزينه­ ها پرداختند و هنوز مي پردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha