سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی

حوزه/امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر ضرورت رعایت آداب ضیافت الهی، تصریح کرد: اگر انسان باور کند که میهمان خداست، می تواند به درک بهتری از این ماه برسد و از آن بهره و استفاده بیشتری را ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در ادامه سلسله مباحث اخلاقی ماه مبارک رمضان، در اهواز با بیان این که خداوند متعال، بهترین و والاترین نعمات خود را در ماه رمضان بر بندگان نازل می کند، اظهار داشت:  انسان در این ماه، به ضیافت الهی وارد شده و مستقیم از سفره ای که خداوند متعال برای بندگان خویش پهن کرده، استفاده می کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که اگر انسان باور کند که میهمان خداست، می تواند به درک بهتری از این ماه برسد و از آن بهره و استفاده بیشتری را ببرد، ابراز داشت: یکی از نشانه هایی که خداوند ما را میهمان خود کرده، این است که به ما اجازه داده تا او را بخوانیم، طلب حاجت کرده و مورد خطاب قرارش دهیم.

وی، با بیان این که دعا در ماه مبارک رمضان، بزرگترین نعمت الهی است که نصیب انسان می شود، افزود: بهترین رزقی که از سوی خداوند متعال و توسط ملائکه به انسان داده می شود، توفیق دعا کردن و طلب حاجت از معبود یکتاست که خدا نیز اجابت آن را قطعی بیان کرده است.

امام جمعه موقت اهواز، خطاب به طلاب جوان حاضر در مراسم، ابراز داشت: دعاهای هر روز ماه مبارک رمضان و دعای سحر را از دست ندهید که اعجاز عجیبی در آنها نهفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که سحرهای ماه مبارک رمضان بسیار پربرکت و شگفت انگیز می باشد، تصریح کرد: بهترین توصیه این است که سحرهای ماه مبارک رمضان را قدر بدانید، چرا که بسیاری از بلاها و دردهای انسان به واسطه همین دعاها دفع می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha