جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مظاهری

حوزه/ هر کس که هم از نظر عقیده و هم از نظر عمل شیعه باشد، بهترین خلق خداست و در عالم برزخ زیر پرچم ولایت در آسایش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری، امروز در ادامه سلسله جلسات  اخلاقی، در مسجد حکیم اصفهان، انسان شناسی و معارف انسانی را در نظر عالمان بالاترین بحث دانست و اظهار داشت: شناخت عالم برزخ از مواردی است که بسیار در شناخت انسان مهم است. انسان در بین زندگی و راهی شدن به بهشت و یا جهنم مدت زیادی را در این عالم به سر می برد و این امر نشان از اهمیت شناخت این عالم می دهد.

این مرجع تقلید، بهترین سیر در عالم برزخ را سیر در زیر سایه ولایت دانسته و افزود: هر کس که هم از نظر عقیده و هم از نظر عمل شیعه باشد، بهترین خلق خداست و در عالم برزخ زیر پرچم ولایت در آسایش خواهد بود، اگر کسی حضرت علی(ع) را در حد عشق دوست داشته باشد، در برزخ زیر پرچم ایشان در آسایش و آرامش خواهد بود و این امر باعث می شود تا در بهشت نیز درجات عالی داشته باشد.

معظم له با تاکید بر اینکه توجه و عشق به ولایت خاندان اهل بیت(ره) در دنیا راه برزخ را آسان می کند، تصریح کرد: اولین مرتبه از عالم برزخ در هنگام مرگ است که برای انسان های خوب بسیار عالی و راحت است و مانند بوییدن گل می ماند، اگر کسی محبت علی (ع) را نه تنها در عمل، بلکه در کردار داشته باشد، مرگ او بسیار راحت می شود و می تواند در هنگام مرگ با اجازه امیرالمومنین(ع) دنیا را ترک کند.

وی با اشاره به تکرار «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ» و «عَمِلُوا الصَّالِحاتِ » در کنار یکدیگر در قرآن کریم، گفت: این امر نشان از آن دارد که عمل صالح زندگی انسان را می سازد و کسی که عمل صالح انجام نداده باشد، در هنگام قبض روح مخالفت خواهد کرد .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha