شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی- دیدار مسئولان بنیاد مسکن

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این که غربی ها هیچ گاه گره از مشکلات ملت ها باز نکرده اند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، شب گذشته طی سخنانی در دیدار  مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جمعی از فعالان مسکن سازی و خیرین مسکن ساز خراسان رضوی، به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسئله رسیدگی به محرومان اشاره کرد و گفت: این که معظم له  در دیدار نمایندگان مجلس فرمودند «خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری جوان، از خجلت خود آن جوان در داخل خانه بیشتر است» برای ما به عنوان مسئولان مربوطه و سربازان ولایت باید ایجاد دغدغه کند تا به دنبال راهکار رفع مشکل باشیم.

وی، اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: دولت باید در تصمیم گیری ها و فعالیت های اقتصادی متناسب با سیاست های اقتصاد مقاومتی به گونه ای برنامه ریزی کند که گره از کار مردم گشوده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: غربی ها هیچ زمانی گره از کار هیچ ملتی باز نکرده اند و همان گونه که خودشان صراحتا اعلام می کنند، با هر کشور و ملتی که دوست شدند، صرفا به خاطر منافع خودشان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: کشور ما تنها باید به دست توانمند مهندسان و کارگران و تلاشگران داخلی ساخته شود و ان شاء الله با کمک حضرت رضا(ع) اینگونه خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به تدبیر ارزشمند امام خمینی(ره) در زمینه تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: بنیاد مسکن به عنوان مجموعه ای برخاسته از متن انقلاب اسلامی و متکفل رفع مشکل مسکن، به عنوان یکی از عوامل آرامش بخش در جامعه با تدبیر راهگشا و حکیمانه امام راحل تشکیل شد و برکات بسیاری نیز به همراه داشت.

وی، واگذاری مسئولیت رسیدگی به امور روستاها به بنیاد مسکن را یکی از برکات این مجموعه خواند و با بیان اینکه بخش زیادی از محرومیت مربوط به روستاهاست، گفت: اگر مشکلات روستاها مرتفع شود، مسئله حاشیه نشینی در شهر ها نیز به گونه ای که امروز مشاهده می شود، وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: روستاییان جزو بهترین مردم کشور هستند که در عرصه های گوناگون همراه نظام بود ه اند و شهدا و ایثارگران متعددی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

وی همچنین تعامل و همکاری نهادهای مسئول در زمینه رسیدگی به امور مستضعفان و محرومان در کشور را ضروری دانست و تعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با آستان قدس رضوی در راستای رفع مشکل روستاهای محروم در مشهد، استان خراسان رضوی و استان های خراسان شمالی و جنوبی را خواستار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری مسئول نمایندگی ولی فقیه و سید رضا موسوی نیا، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این نهاد در راستای رفع مشکل مسکن محرومان در استان پرداختند.

موسوی نیا گفت: ما اطلاعات کاملی از وضعیت محرومیت در روستاها در اختیار داریم و می توانیم با همکاری آستان قدس رضوی گام های مهمی برای رفع مشکلات مردم برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه به تشریح نکاتی درخصوص رسیدگی به مشکلات مردم در مناطق محروم پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha