شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران

حوزه تبليغ گفتاري و نوشتاري نوعي از تعليم است که ممکن است در مقام عمل به نتیجه نرسد، اما تبليغ عملي، عمل ديگران را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان استان در ساری، تقويت تقوا، ايمان و اخلاص را از نتايج روزه دانست و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترين فرصت براي توبه بوده و خداوند بنده اي را که زمين مي خورد و دوباره بلند شده و مي گويد من راه درست را ادامه مي دهم، دوست دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در ماه مبارک رمضان، درهاي رحمت به روي بندگان خدا گشوده مي شود و گناهان و لغزش هاي انسان ها مورد غفران الهي قرار مي گيرد، ادامه داد: در اين ماه پرخير و برکت، به قرائت قرآن و عطرآگين کردن فضاي خانه با انوار الهي کتاب آسماني قرآن سفارش شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در ماه مبارک رمضان یک فضای معنوی و تربیتی خاصی پدید می آید که مانع بروز برخی ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی می شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا دست آوردهای معنوی این ماه مبارک در طول سال مستمر باشد.

وی همچنین به وظیفه مبلغان دینی در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: تبیین احکام و مسائل روز در مساجد از وظایف مهم روحانیت در این ماه است.

حجت الاسلام صادقی شرح احکام دینی و بررسی مسائل روز را موجب رشد و آگاهی مردم بیان کرد و اظهار داشت: کسب آگاهی و روشنگری در مسائل دینی و اجتماعی، یکی از اهداف مهم مباحث در مساجد تلقی می‌شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، تبليغ چهره به چهره را بهترين روش براي ترويج انديشه هاي اسلامي در سطح جامعه دانست و گفت: هيچ روشي همانند اين نوع تبليغ، تاثيرگذار نيست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که مبلغان در لايه هاي اجتماعی جامعه نفوذ دارند، گفت: روحانیون باید از این ظرفیت ارزشمندی که وجود دارد، در جهت تبلیغ هدفمند احکام دینی بهره گیرد.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين‌که تبليغ عملي بسيار موثر‌تر از ساير گونه‌هاي تبليغ است، افزود: تبليغ گفتاري و نوشتاري نوعي از تعليم است که ممکن است در مقام عمل به نتیجه نرسد، اما تبليغ عملي، عمل ديگران را به دنبال دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر بخواهيم چيزي را به ديگران ياد دهيم، بايد خودمان آن را عمل و اجرا کنيم، خاطرنشان کرد: گفتار و رفتار یک روحانی همواره مورد توجه مردم است؛ به همین دلیل باید نهایت دقت و توجه در این خصوص صورت پذیرد.

وی با تاکيد بر اين‌که طلاب و روحانیان بايد در همه مراحل زندگي زي طلبگي را رعايت کنند، افزود: اگر بخواهيم تبليغ ما موثر باشد، بايد ساده زيستي و مراقبت بر اعمال را فراموش نکنيم.

وی افزود: مبلغان بايد در منبر، اصول عقايد، اخلاق و احکام را براي مردم بازگو کنند و نبايد تنها به مسائل اخلاقي صرف و يا مسائل سياسي و اجتماعي بسنده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha