پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مولوی سید محمد حسینی

حوزه/امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با تاکید بر اهتمام همگان بر نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی گفت: رمضان فرصت مناسبی است تا با پرهیز از اسراف و تجملات برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کرد.

مولوی سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه نجات از آتش جهنم است، گفت: باید در این ماه با قرائت قرآن و عبادت و ذکر صلوات و سایر اذکار برای خودمان ثواب بیشتری را جمع کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این ماه با برکت باید از آتش جهنم به خدا پناه ببریم، افزود: رمضان، ماه صبر هم است و باید در این ماه علاوه بر روزه داری، به فکر فقرا را هم باشیم و به آنها کمک کنیم.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان اینکه مردم در این ماه باید علاوه بر روزه داری به فقرا و نیازمندان هم کمک کنند، گفت: روزه داری انسان را به یاد فقرا هم می اندازد و انسان باید سعی کند در کنار معنویت این ماه، به فکر فقرا هم باشد، چراکه به نوعی هدف از روزه داری هم همین است.

وی با بیان اینکه روزه داری مانند سپری در برابر گناهان است، گفت: امروز شبکه‌های اجتماعی که در بین جوانان رواج یافته است آفتی بزرگی است که باید در ماه رمضان جوانان از آن دوری و به فکر عبادت بیشتر باشند.

این امام جمعه اهل سنت با بیان این که کل اعضای بدن باید در ماه رمضان روزه باشد، افزود: چشم، گوش و زبان و بقیه اعضای بدن هم باید در ماه رمضان روزه باشد و سعی کنند از محرمات پرهیز شود.

مولوی حسینی با اشاره به این که، مردم باید افطاری دادن ساده را در جامعه ترویج دهند، گفت: در روزه داری ملاک شکم نیست و می توان با یک لیوان شیر، آب و حتی چند دانه خرما هم افطاری داد و در ثواب روزه دیگران شریک شد.

وی در پایان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان به دلیل این که از اسراف و تبذیر جلوگیری می‌شود به نوعی خود اقتصاد مقاومتی است، گفت: در این ماه باید سعی کرد که از اسراف جلوگیری کرده و همه افراد و به خصوص مسئولین در نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی کوشا باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha