جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نازنين کریم  رئيس شبکه خواهران اهل البیت (ABSN)

حوزه /فعال اسلامی کنیايي، با اشاره به اینکه شبكه‌های اجتماعی چالشى بسیار بزرگ براى خانواده و جوانان است، بر کنترل این ابزارها از سوی والدین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نازنين کریم با اشاره به اهمیت ماه رمضان گفت: مهم‌ترین مطلب برای کودکان ما این است که اول از همه فلسفه و دلیل روزه را درک کنند و جنبه معنوی ماه مبارک رمضان را بدانند و آن را در مهمانی‌ها و تشریفات  خلاصه نکنیم، مبادا که این‌گونه جنبه های معنوی این ماه مبارک فراموش شود.

وی که مادر 4 فرزند است، می‌گوید برای تشویق فرزندانم به خواندن قرآن هر روز حداقل 2 یا 3 آیه را به همراه تفسیر و ترجمه با آنان می خوانم و توصیه می‌کند مادران به صورت روزانه ادعیه را با معنای آنان به فرزندان خود آموزش دهند؛ چرا که روزه گرفتن، تنها خوددارى از غذا و آب نيست، بلكه در کنار آن باید از دروغ، تقلب، غیبت و سایر امور ناپسند نیز دوری جست و به صبر و اعمال نیک روی آورد.

رئيس شبکه خواهران اهل البیت (ABSN) می‌گوید مادران مسئولیت مهمی در این ماه مبارك دارند. مادران حتما در كنار مراقبت از تغديه فرزندان در اين ماه حتما آنان را براى سحرى و نماز از خواب بيدار نموده و سعي كنند از انجام امور خيريه در اين ماه پر فضیلت غافل نباشند.

نازنين کریم با تاکید بر این که شبكه‌های اجتماعی چالشى بسیار بزرگ براى خانواده و جوانان است، بیان داشت: مادران بايد فعاليت كودكان خود را در این شبکه‌ها از طریق سرگرم کردن آنان با سرگرمی‌های دیگر و معرفی فعالیت‌های متنوع محدود کنند و آنان را به مساجد یا مرکز اسلامی ببرند.

درباره پیروی از اهل بیت (ع) در آموزش و پرورش از کودکان، وى می‌گوید: " با الگوسازی رهبری كنيد و نصايح خود را عملي كنيد".

این فعال اسلامی ادامه داد: اولین چیزی است که ما مادران بايد بدانيم اين است كه خود الگوى مناسبى براى فرزندانمان باشیم. همانگونه که ما درس‌های بسیاری از اهل بیت اطهار(ع) می‌گیریم، باید تلاش کنیم که این تعالیم را در زندگی خودمان عملی و پیاده سازی کنیم.

خانم کریم افزود: کتاب ها و وسايل کمک آموزشى بصری نیز براى شاد كردن فضاى آموزشي به خصوص براي كودكان كوچکتر بسیار مهم است تا آموزش و پرورش را در زندگی روزمره کودکان ادغام کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha