جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

حوزه/انسان از جانب خداوند مأمور به زندگی در این دنیا شد و پس از مدت زمانی به سوی معبودش بازمی گردد، لذا باید آدرس سعادت و خوشبختی را از قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام دریافت کرد، نه از دیگران.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در سلسله جلسات اخلاقی در مسجد حاج شهباز خان، در جمع روزه داران و نماز گزاران کرمانشاهی با بیان این که انسان ها در مسیری که منتهی به خداوند متعال می شود، باید از انحراف و توجه به شیاطین زمانه برحذر باشد، ابراز داشت: انسان باید در این دنیا خود را برای سفر آخرت آماده کند و به واسطه دعا و نیایش و اجرای احکام الهی زمینه های سعادت خود را فراهم گرداند.

وی افزود: انسان از جانب خداوند مأمور به زندگی در این دنیا شد و پس از مدت زمانی به سوی معبودش بازمی گردد، لذا باید آدرس سعادت و خوشبختی را از قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام دریافت کرد، نه از دیگران.

 این محقق حوزوی تصریح کرد: انسان مؤمن نسبت به هدفش ایمان دارد بنابراین باید به مسیر الهی دقت کرد و خداوند و حرکت به سمت الله را در تمام شریان ها و اعمالش احساس نماید.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: مسیر اصلی زندگی، تقرب به خداوند است، لذا هرجا که انسان به انحراف و کج روی مبتلا شد باید به واسطه دعا، نیایش و توکل به انبیاء و معصومین(ع) به سوی خداوند بازگردد تا از حربه های شیطان در امان بماند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: انسان مسلمان، در تمام شرایط تسلیم خواست و فرمان خداوند است و گرفتار شهوت، مقام، پول و ثروت نخواهد شد و همواره معبودش را به عنوان اصل در نظر می گیرد

این استاد حوزه بیان داشت: هرچقدر انسان به انابه توجه کند قطعأ کامل تر خواهد شد، رسول اکرم (ص) و امیرالمومنان (ع) بزرگترین انابه کنندگان در محضر خدای سبحان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی در پایان مطرح کرد: یکی از اصول مستمر در خودسازی حالت انابه و دقت به مسیری است که خداوند برای انسان تعیین کرده است، لذا باید نسبت به انجام وظایف خود و رسالتی که بردوش داریم اهتمام ویژه داشت تا مورد عنایت خداوند متعال قرار گرفت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha