جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدعلی جعفری

حوزه/ حجت الاسلام جعفری با تاکید بر ضرورت حضور روحانیون توانمند در دانشگاه ها، گفت: روحانیون در هویت بخشی قرآنی و انقلابی به دانشجویان نقش کلیدی دارند.

حجت الاسلام محمدعلی جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به فرصت های طلایی ماه مبارک رمضان گفت: انسان ها برای رسیدن به کمال باید در مسیر پاک و روشنی حرکت کنند که  لحظه لحظه ماه رمضان در مسیر پاکی است.

وی با اشاره به پیوند حوزه های علمیه و دانشگاه ها، افزود: استفاده بهینه از فضای معنوی ماه مبارک رمضان برای ارتقای سطح بصیرت دینی با حضور روحانیون و طلاب در جمع دانشجویی بیشتر و منسجم تر باید صورت بگیرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان این که حضور روحانیون در دانشگاه علاوه بر پاسخ به سئوالات شبهات دانشجویان، باعث ارتقاء سطح بصیرتی و دینی آنان خواهد شد، گفت: روحانیون می‌توانند به تقویت روحیه خودباوری و هویت‌بخشی انقلابی ـ قرآنی، نخبه‌پروری، دشمن‌شناسی بر مبنای قرآن و آموزه‌های دینی و پاسخ به شبهات در فضایی باز و آزاد بخصوص در این ماه عزیز کمک شایان کنند.

حجت الاسلام جعفری به ضرورت ارتباط اساتید حوزه و دانشگاه اشاره و تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در طول سال به‌ عنوان مبنای یک حرکت علمی ـ ارزشی و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و آموزشی از برنامه‌های جانبی برای حضور روحانیون در دانشگاه ها است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند افزود: برنامه های این دانشگاه برای ماه مبارک رمضان امسال با توجه به این که فصل امتحانات است و دانشجو تنها در دهه اول رمضان حضور دارند، نمی توان برنامه زیادی را برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به وجود امتحانات دانشگاه در ماه مبارک رمضان افزود: سعی دانشگاه به کیفیت بخشی مراسمات اصلی همچون نماز جماعات و برنامه جزء خوانی قرآن در برخی از خوابگاه ها معطوف شده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان این که مراسم لیالی قدر امسال هم همانند سال های قبل در مسجد امام صادق(ع) دانشگاه برگزار می‌شود، افزود: این برنامه ویژه کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه است، چرا که دانشجوها در آن زمان در دانشگاه حضور ندارند.

حجت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به این که طرح ضیافت اندیشه در دهه سوم شهریور در بیرجند برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه به دلیل این که جمعیت استقبال کننده زیاده است، در بیرجند برگزار خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha