سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ احمد کریمه

حوزه/ شیخ کریمه گفت: سلفی ها مرا مانعی برای فتنه جویی های خود می دانند و من به زودی از جامعه بین الملل خواهم خواست اندیشه سلفی را از تمام جهان ریشه کن کند و داعش را جنایتکار اعلام کند زیرا آنها اصل و اساس تروریسم هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چندی پیش شیخ احمد کریمه، استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر اعلام کرد به زودی به همراه شماری از اساتید الازهر، نهاد تقریب شیعه و سنی را راه اندازی خواهد کرد؛ تصمیمی که به مذاق خیلی ها خوش نیامد و همان زمان مخالفت های خود را با این اقدام شیخ کریمه اعلام کردند و آن را غیر عملی خواندند.

اکنون بار دیگر این حملات علیه شیخ کریمه آغاز شده و ناصر رضوان مسئول هماهنگی ائتلاف سَلفی "خیر أمة" ادعا کرده که شیخ کریمه شیعه شده و می خواهد برنامه های ایران را در مصر اجرا کند و در این زمینه به یک ویدئو از سخنان شیخ احمد کریمه استناد کرده که در آن می گوید ابوبکر و عر و عثمان، خلافت را از امام علی(ع) غصب کرده اند.

رضوان همچنین گفته که احمد الطیب شیخ الازهر این ویدئو را خواسته تا ببیند و در مورد آن و شیخ کریمه داوری کند، اما در این میان شیخ کریمه نیز گفته الازهر تا کنون هیچ تماسی با او در این زمینه نداشته و هیچ کدام از مسئولان الازهر در این زمینه صحبتی با او نکرده اند و بعید می دانم در آینده هم صحبتی بشود؛ چون ویدئوی که سلفی ها از سخنان من منتشر کرده اند فقط 45 ثانیه است و آن را از سخنان من و اصل کلام جدا کرده اند و اگر کسی از من در این رابطه توضیحی بخواهد؛ از او خواهم خواست فیلم کامل را مشاهده کند تا فریبکاری سلفی ها معلوم شود.

وی افزود: اگر الازهر بخواهد مرا به خاطر یک اظهار نظر علمی بازجویی کند، پس در مورد کتاب های ابن تیمیه چه خواهد گفت که در آن به امام علی(ع) و حتی عمر بن خطاب طعن شده و احادیث برادری پیامبر با علی بن ابی طالب را نادیده گرفته است؟

شیخ کریمه، اخوان المسلمین و سلفی های مصر را به دشمنی با خود متهم کرد و گفت: آنها مرا مانعی برای فتنه جویی های خود می دانند و من به زودی از جامعه بین الملل خواهم خواست اندیشه سلفی را از تمام جهان ریشه کن نموده و داعش را جنایتکار اعلام کند، زیرا آنها اصل و اساس تروریسم هستند و پرونده ای نیز در این زمینه تنظیم کرده ام که به مراجع حقوق بشری ارائه خواهم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha