پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز

حوزه/ با توجه به دغدغه‌ای که تولیت مدرسه در خصوص تربیت طلاب عالم و فاضل دارد، معمولاً تعطیلی در این مدرسه وجود ندارد، به همین دلیل هر طلبه در طول سال، قریب به ۱۱ ماه در کلاس درس حاضر می‌شود.

حجت‌الاسلام مصطفی فرطوسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این‌که مدرسه علمیه الغدیر در طول یک سال، قریب به 11 ماه سال تحصیلی مستمر دارد، اظهارداشت: با توجه به دغدغه‌ای که تولیت مدرسه در خصوص تربیت طلاب عالم و فاضل دارد، معمولاً تعطیلی در این مدرسه وجود ندارد، به همین دلیل هر طلبه در طول سال، قریب به 11 ماه در کلاس درس حاضر می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته، یک ماه از سال را به دوره تابستانه اختصاص می‌دادیم، اما از آنجایی ‌که خوزستان، گرمای نسبتاً شدیدی دارد، با مشکلات زیادی در روند برگزاری این دوره مواجه می‌شدیم، به همین دلیل، امسال تصمیم گرفتیم دوره تابستانه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) برگزار شود.

حجت‌الاسلام فرطوسی، مدت ‌زمان برگزاری دوره تابستانه سال 95 را سی روز اعلام کرد و بیان داشت: این دوره در ایام ماه مبارک رمضان و با حضور اساتید برجسته حوزه، برگزار می شود.

معاون تبلیغ مدرسه علمیه الغدیر اهواز، حضور اساتید اخلاق، مشاوره و برگزاری کلاس مبانی ولایت‌فقیه را بخشی از برنامه‌های دوره تابستانه طلاب مدرسه علمیه الغدیر در مشهد مقدس بیان کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که پیش بینی شده، برگزاری کلاس مبانی ولایت‌فقیه حجت الاسلام والمسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است که إن شاءالله این دوره در 10 روزه پایانی این دوره اجرا می‌شود.

وی در پایان، تدریس دروس مقدماتی پایه 7 در این اردوی علمی، اخلاقی و تهذیبی خبرداد و گفت: ازآنجایی ‌که در سال تحصیلی 95-96 یک ‌پایه به مجموع 6 پایه تحصیلی مدرسه علمیه الغدیر اهواز اضافه می‌شود، تصمیم گرفتیم که برخی از دروس مقدماتی پایه 7 را برای طلابی که وارد این مقطع علمی می‌شوند، در اردوی یک‌ ماهه مشهد مقدس تدریس کنیم تا با آمادگی کامل‌تری وارد پایه 7 شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha