پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام باطنی حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: باید در متون درسی عناوینی مرتبط با حوزه انقلابی پیش بینی شود، همچنین این موضوع در پژوهش های حوزوی نیز هدف گذاری و در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اصفهان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در خصوص انقلابی بودن حوزه، گفت: انقلابی ماندن حوزه های علمیه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که در بطن حوزه هم از مطالبات به حق ایشان استقبال شده است، البته حوزه علمیه، مراکز و بخش های مختلفی دارد که هر کدام به فراخور موقعیت و وظیفه تعریف شده خود باید شاخصه های انقلابی را در خود نهادینه کنند..

وی ادامه داد: آنچه در سخنان رهبر معظم انقلاب مشهود است اینکه نظام اسلامی، برخاسته از حوزه است و از آنجایی که حوزه مظهر استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان بوده و از استقلال فکری برخوردار است، باید با اعتماد به نفس بیشتری آموزه های انقلابی-اسلامی را هم در درون خود و هم در جامعه نهادینه کند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که نگاه به حوزه انقلابی باید از چند منظر صورت پذیرد، پیشنهاد کرد: در متون درسی عناوینی مرتبط با این موضوع پیش بینی شود، همچنین بحث حوزه انقلابی در پژوهش های حوزه هدف گذاری و موضوع آن در برنامه ریزی کلان در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان این که در عرصه تصمیم سازی کشور خوشبختانه تعدادی از نخبگان حوزوی حضور دارند، گفت: در بحث تبلیغ و منبر و تربیت مبلغان باید آموزه های انقلابی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر این که ارتباط حوزه با نظام نباید مورد غفلت قرار گیرد، بر ضرورت افزایش بصیرت سیاسی طلاب و روحانیون، شناخت کافی و تحلیل درست و دقیق مسائل داخلی و بین المللی از سوی حوزه و روحانیت تاکید کرد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان به اقدامات این حوزه نیز اشاره کرد و افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه، در حوزه علمیه اصفهان کارگروه هایی تشکیل شد و  این مهم در دستور جلسات شورای مدیران مدارس قرار گرفت، همچنین جلسات ماهیانه در همین زمینه برگزار می شود که تاکنون یک جلسه برگزار شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین باطنی خاطرنشان کرد: شورای معاونین و واحدهای مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به صورت مستمر جلساتی برگزار کرده اند و ان شاءالله نتیجه آن مورد اجرا و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام 38/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha