سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز گفت: قلبی که پر از کینه و حسد و دروغ و نفاق باشد، نور ایمان از آن رفته و دعاهای فردی که قلبش این‌گونه باشد، مستجاب نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه سلسله مباحث اخلاقی ماه مبارک رمضان، به ادامه بحث دعا و آثار آن در زندگانی انسان اشاره کرد و اظهار داشت: هرگاه عمل انسان مورد قبول خداوند متعال واقع شود، یقینا آن فرد هم مورد رحمت و مغفرت پروردگار واقع شده است؛ چراکه وقتی عمل مقبول شود، عامل هم مورد قبول قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه موقت اهواز، با اشاره به روایت «فاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّكُمْ بِنِيَّاتٍ صَادِقَةٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَة»، تصریح کرد: پیامبر اعظم(ص) در این روایت شرط استجابت دعا را "قلب پاک" و "نیت راستین" مطرح کرده و فرموده است که «حاجات خود از پروردگار خویش با نیت‌های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه را به شما عنایت فرماید».

وی ادامه داد: به‌یقین قلبی که پر از کینه، حسد، دروغ و نفاق باشد، نور ایمان از آن رفته و دعاهای فردی که قلبش این‌گونه باشد، مستجاب نمی‌شود، پس انسان تا می‌تواند قلوب خود را با تلاوت قرآن و اذکاری الهی پاک ‌کند، چرا که رمز عاقبت ‌بخیری و استجابت دعاها در این نکته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، ماه رمضان را سراسر فرصت خواند و گفت: از آن زمانی که این ماه پر فضیلت آغاز می شود و تا موقعی که دعای قنوت عید فطر خوانده می شود، فرصت است که باید قدر ثانیه به ثانیه آن را دانست و از آن بهره‌مند شد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، دعاهای ماه مبارک رمضان را به مثابه «نورافکن» دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) می‌فرمودند که این دعاها نورافکن است و این نورافکن‌هاست که می‌تواند انسان را از تاریکی‌ها نجات دهد؛ پس نباید از دعاهای وارده در ماه مبارک رمضان غافل شد که این‌ها فرصت‌هایی استثنایی است که خداوند متعال به انسان عنایت کرده است.

امام‌جمعه موقت اهواز، در پایان سخنان خود، با طرح این پرسش که چگونه دعاهایمان مستجاب می‌شود، به روایت «مَن طَلَبَ شیئاً وَ جَدَّ وَجَدَ و مَن قَرَعَ باباً و لَجَّ وَلَج» از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و اظهارداشت: پیامبر اعظم(ص) در این حدیث تأکید می‌کنند که اگر می‌خواهید حاجاتتان برآورده شود، بر آنها اصرار ورزید که اصرار ورزیدن بر حاجات، سبب برآورده شدن آنها می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha