سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام رسول نوروزی معاون آموزش حوزه علمیه قزوین

حوزه / استاد حوزه قزوین با تاکید بر نهادینه شدن سبک زندگی در جامعه، گفت: ترویج آموزه های دینی نیازمبرم و ضروری جامعه امروز است.

حجت الاسلام  رسول نوروزی درگفتگو با خبرگزاری «حوزه»در قزوین، با تاکید بر نهادینه شدن سبک زندکی اسلامی در جامعه به آثار و برکات سحرخیزی به عنوان یکی ازمولفه های سبک زندگی دینی  اشاره کرد و گفت: نتایج تحقیقات گسترده علمی نشان می دهد سحر خیزی که  در تعلیمات دینی بر آن توصیه بسیاری شده، برای روح وجسم انسان بسیار مفید می باشد.

وی ادامه داد: در روایتی آمده که خواب صبح از نادانی انسان سرچشمه می گیرد واین روایت بدین معنا است که اگر انسان بداند نخوابیدن در این ساعات از روز چه فایده ای دارد هرگز نمی خوابد حجت الاسلام والمسلمین نوروزی به آثار سحر خیزی اشاره کرد و اظهارداشت: از آثار وبرکات سحر خیزی می توان به وسعت رزق –زیبایی چهره واخلاق حسنه اشاره کرد وعلمای اخلاق تاکید می کنند که اگر می خواهید اخلاق حسنه داشته باشید سحرخیز باشید.

استاد حوزه علمیه قزوین به حدیثی از حضرت امام سجاد (ع) اشاره و بیان داشت: امام سجاد (ع) می فرمایند که قبل از طلوع آفتاب نخوابید، زیرا خداوند در این زمان روزی بندگان را به جریان می اندازد و این مهم امری است که امروز باید در جامعه توسط طلاب بیان شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha