پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه اسپانیایی دانش آموزان را از روزه داری منع کرد

حوزه/ مدیر یک مدرسه ابتدایی اسپانیایی که تقریبا اختصاص به دانش آموزان مسلمان دارد، با فرستادن نامه‌هایی به والدین دانش آموزان به آن‌ها هشدار داده است تا جلوی روزه داری فرزندان‌شان در این مدرسه را بگیرند!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مدیر یک مدرسه ابتدایی در شهر ملیلیه اسپانیا که تقریبا اختصاص به دانش آموزان مسلمان دارد، با فرستادن نامه‌هایی به والدین دانش آموزان به آن‌ها هشدار داده تا جلوی روزه داری فرزندان‌شان در این مدرسه را بگیرند و این حرکت منجر به عصبانیت والدین آن‌ها شده است.

مدرسه ابتدایی دولتی خوان کارو که در ملیلیه واقع شده یکی از دو مدرسه اسپانیایی آفریقای شمالی است و تقریبا تمامی دانش آموزان این مدرسه را مسلمانان تشکیل می‌دهند. زمانی که "آلفونسو گارسیا سافرا"، مدیر این مدرسه نامه‌ای به والدین دانش آموزان نوشت و از آن‌ها خواست جلوی روزه داری فرزندان‌شان را بگیرند، فریادهای اعتراض بسیاری بلند شد.

در این نامه به والدین دانش آموزان هشدار داده شده بود که روزه داری می‌تواند سبب ایجاد سبکی سر، میگرن و گرمازدگی در نتیجه از دست دادن آب بدن و یا عدم معاش شود. در این نامه همچنین توصیه‌های متعلق به یکی از معلمان مطالعات اسلامی پیوست شده بود که عنوان کرده دانش آموزانی که زیر سن 12 سال قرار دارند و در نتیجه هنوز به سن بلوغ نرسیده‌اند، نبایستی روزه بگیرند.

در ادامه مدیر این مدرسه اسپانیایی با استناد به سخنان این معلم، از والدین خواسته بود که جلوی روزه گرفتن دانش آموزان خود را بگیرند.

ادریس محمد عمر، رهبر شورای اسلامی ملیلیه در این باره گفت: مدرسه هیچ حقی در دخالت در امور مذهبی دانش آموزان ندارد. به علاوه مدرسه اجازه ندارد تعیین کند که چه زمانی یک کودک به سن بلوغ رسیده و حق روزه گرفتن دارد یا خیر. این مسئله کاملا برعهده والدین است که تصمیم بگیرند کودکشان چه زمانی به سن بلوغ رسیده و حق روزه داری دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha