پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 385264
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن

حوزه/ مراسم افتتاحیه نشست‌های بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه، در محل نشست‌های تخصصی نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم افتتاحیه نشست‌های بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و رئیس بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، امروز چهارشنبه 26 خردادماه، ساعت 19 در محل نشست‌های تخصصی نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه قرآن کریم و با هدف فهم معانی و مفاهیم و آموزه‌های عالی قرآن کریم، «کمیته محافل، مجامع و نشست‌های نمایشگاه» در نظر دارد برنامه‌های ویژه‌ای را در چهار محور اصلی ترتیب دهد.

محور اول، نشست‌های تخصصی قرآن کریم با موضوعات مختلف مانند نقش رسانه‌ها و فضاهای مجازی در فهم قرآن، خانواده قرآنی، سبک زندگی علوی، قرآن در شعر پارسی، نقش رسانه‌ها در فهم قرآن، قرآن و کودک و نوجوان، قرآن در اندیشه و سیره عملی امام خمینی(ره)، قرآن در اندیشه و آثار مقام معظم رهبری، قرآن و کودک و نوجوان و غیره است.

محور دوم، نشست‌های تخصصی ویژه سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها است.

محور سوم، برنامه‌های سرای اهل قلم است که دعوت و همنشینی صمیمانه با اساتید، صاحب‌نظران، نویسندگان و پژوهشگران حوزه علوم و معارف قرآن کریم است.

محور چهارم نیز رونمایی از 24 اثر ویژه فرهنگی، هنری، چاپ و نشر با رویکرد قرآن کریم است.

*برنامه نشست‌ها

اولین نشست‌ تخصصی نمایشگاه قرآن با عنوان " فضای مجازی و قرآن" امروز 26 خردادماه، ساعت 19، پس از برگزاری مراسم افتتاحیه نشست های تخصصی، با سخنرانی رحیم خاکی برگزار می‌شود.

پنجشنبه 27 خرداد نیز به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س)، نشست "خانواده و فهم قرآن کریم"، جمعه 28 خرداد، نشست "نشر و تولید کتاب‌های قرآنی برای کودکان و نوجوانان" با سخنرانی سید علی کاشفی خوانساری، شنبه 29 خرداد، نشست "نهج‌البلاغه و سبک زندگی اسلامی" با سخنرانی بخشعلی قنبری و همچنین یکشنبه 30 خردادماه نیز نشست "قرآن در شعر پارسی"، با سخنرانی امیر اسماعیل‌آذر برگزار خواهد شد.

سه‌شنبه اول تیرماه به مناسبت ولادت امام حسن(ع)، نشست "نقش خیرین و مؤسسات خیریه در پیشبرد معارف قرآن کریم"، با سخنرانی محمدصالح طیب‌نیا، چهارشنبه دوم تیر، نشست "رسانه و قرآن کریم"، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری، پنجشنبه سوم تیر نشست "صحیفه سجادیه و قرآن کریم"، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نوراللهیان، جمعه چهارم تیر، به مناسبت شب قدر، "نشست قرآن در اندیشه و سیره امام(ره) و رهبری"، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، شنبه پنجم تیر، به مناسبت ضربت خوردن امام علی(ع)، نشست "زبان قرآن کریم"، با سخنرانی عباس سلیمی و یکشنبه ششم تیرم، به مناسبت شب قدر، نشست "به سوی فهم قرآن در کودکان و نوجوانان"، با سخنرانی سید علی کاشفی خوانساری برگزار می‌شود.

*ساعت برگزاری نشست ها

برپایه این گزارش، همه نشست‌های تخصصی نمایشگاه بیست و چهارم قرآن، از ساعت 19 تا 20:30 در طبقه دوم شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha