جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس سازمان دیانت ترکیه

حوزه/ رئیس سازمان دیانت ترکیه خطاب به جوانان گفت: در شرایط کنونی که خونریزی در هر نقطه ای دیده می شود ما نمی‌توانیم برای شما جهانی زیبا را به یادگار بگذاریم ولی امیدوارم شما بتوانید برای نسل های بعدی جهانی زیبا و شایسته به ارمغان بیاورید.

به گزاش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دکتر محمد گورمز رئیس سازمان دیانت ترکیه در مراسم افطاری با 300 دانش آموز دبیرستانی ترکیه با اشاره به جنگ و ناآرامی در نقاط مختلف جهان، گفت: در شرایط کنونی که خونریزی در هر نقطه ای دیده می شود ما نمی‌توانیم برای شما جهانی زیبا را به یادگار بگذاریم ولی امیدوارم شما بتوانید برای نسل های بعدی جهانی زیبا و شایسته به ارمغان بیاورید.

وی با اشاره به اهمیت دوران جوانی در زندگی انسان اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام 14 قرن قبل پایه های اسلام ر ا به کمک جوانان بنا نهاد و بیشتر صحابه ایشان از جوانان بودند و بیشترین ایمان را جوانان به پیامبر(ص) داشتند.

گورمز ادامه داد: عبادات خداوند در جوانی و عمل طبق رضای او بسیار مهم است؛ پیامبر اسلام (ص) جوان شایسته و الگو را جوانی معرفی می کند که در طاعت الهی بکوشد.

وی گفت: بیشترین سئوالی که از شما در این سن پرسیده می شود، این است که در آینده چه کاره خواهی شد؟ در پاسخ به این سئوال جواب دهید میخواهم انسانی آگاه بشوم که برای انسانیت مفید بوده و به گونه ای زندگی کنم که مورد رضایت خدا باشد. شایسته نیست انسان در پاسخ به این سئوال فقط به شغلی که در آینده می خواهد انتخاب کند اکتفا نماید، زیرا این که انسان های صالح و درستکاری شوید، مهم تر از مقام و منصب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha