سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
درخواست مردم آمریکا برای تغییر نام فرودگاهی به نام محمدعلی کلی

حوزه/ مردم شهر لوییویل، بزرگترین شهر ایالت کنتاکی آمریکا درخواست اینترنتی جدیدی را برای تغییر نام فرودگاه بین‌المللی لوییویل به اسم محمد علی (کلی)، بوکسور مسلمان و نام آور اهل این شهر آغاز کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مردم شهر لوییویل، بزرگترین شهر ایالت کنتاکی آمریکا درخواست اینترنتی جدیدی را برای تغییر نام فرودگاه بین‌المللی لوییویل به اسم محمد علی (کلی)، بوکسور مسلمان و نام آور اهل این شهر آغاز کردند.

در این درخواست آمده است: هرچند از جهاتی این تنها یک تغییر نام ساده به نظر می‌رسد، اما ما در اینجا فرصتی داریم تا قدردانی و بزرگداشت خود را از میراث و زندگی محمد علی نشان دهیم. این فرصتی برای اتحاد شهر ما و جهان به نام صلح و عشق می‌باشد، همان چیزی که علی به آن معتقد بود.

در ادامه این درخواست اینترنتی آمده است: پیغام او ساده بود و او به عشق، صلح، درک و بکار بردن منابع الهام برای ارتقاء توانمندی‌های انسانی باور داشت. تغییر نام فرودگاه بین‌المللی لوییویل به نام "علی"، توجه‌ها را به میراث انسان دوستانه علی و شهر ما جلب خواهد کرد.

درخواست تغییر نام فرودگاه روز 12 ژوئن در سایت change.org گذاشته شد و پیش از فرستادن به مسئولین فرودگاه و مقامات دولتی حداقل به 500 امضاء نیاز داشت.

از چهارشنبه صبح این درخواست 945 امضای دیجیتالی جمع کرده است. این درخواست خواستار تغییر نام فرودگاه بین‌المللی شهر به نام سه حرفی علی می‌باشد.

ناتالی کادوئین مدیر روابط عمومی فرودگاه لوییویل گفته است که مسئولین فرودگاه باید این درخواست را مورد بررسی قرار دهند.

محمد علی (کلی) قهرمان بوکس جهان و ورزشکار مسلمان نامدار آمریکایی، پس از 32 سال مبارزه با بیماری پارکینسون، روز جمعه گذشته در سن 74 سالگی از دنیا رفت. او در سال 1964 به دین اسلام گروید و نام خود را از کاسیوس کلی، که نام بردگی او بود، به محمد علی تغییر داد.

مراسم تشییع "محمد علی" در موطن او لوییویل واقع در ایالت کنتاکی، با حضور هزاران نفر برگزار شد.

وی که "کاسیوس کلی" نام داشت در جوانی به حقانیت اسلام پی برد و نام و نام خانوادگی اش را از "کاسیوس کلی" به "محمد علی" تغییر داده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha