جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 385340
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
چالش‌های روزه داری تازه مسلمانان چینی در ماه مبارک رمضان

حوزه/ گلادیس از تازه مسلمانان چینی می‌گوید: مادرم ما را درک کرده و از ما بسیار حمایت کرد. او حتی مرا هر روز برای خوردن سحری بیدار می‌کرد و برایم غذای حلال آماده می‌کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روزه‌داری برای تازه مسلمانان چینی اتفاقات متفاوتی را به همراه داشته است. در این میان تعدادی از خواهران چینی تازه مسلمان شده معتقدند که گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان، کوچکترین مانع اعتقادی برای آن‌ها محسوب نمی‌شود.

نورالدین لیم سیاسیا، تازه مسلمان 23 ساله و دانشجوی سال چهارم پزشکی درباره روزه داری می‌گوید: من روزه گرفتن را 2 سال پیش آغاز کردم، اما امسال نخستین سالی است که به عنوان یک تازه مسلمان روزه می‌گیرم. پیش از این مخفیانه و بدون اطلاع والدینم روزه می‌گرفتم زیرا ممکن بود ناراحت شوند و من نمی‌خواستم احساسات آن‌ها را جریحه‌دار کنم. اما زمانی که خواهر کوچکترم به دین اسلام گروید، من نیز جسارت پیدا کرده و قدم در راه او گذاشتم.

نورالدین می‌گوید که به عنوان یک دانشجوی پزشکی برنامه منسجمی دارد و اگرچه ممکن است نتواند همیشه نمازهای خود را در مسجد به جا آورد. اما خوشبختانه دوستان خوبی دارد که همراه با او در خانه نماز می‌خوانند و در ماه مبارک رمضان، محفل های کوچک و خودمانی برای عبادت خدا در نظر می گیرند.

گلادیس لیم ین ین خواهر کوچکتر نورالدین نیز تازه مسلمان 22 ساله‌ای است که سال گذشته به اسلام گروید. او می‌گوید که مادرشان از این اقدام آنها حمایت کرده، اما پدرشان مخالفت‌هایی داشته است.

گلادیس می‌گوید: مادرم ما را درک کرده و از ما بسیار حمایت کرد. او حتی مرا هر روز برای خوردن سحری بیدار می‌کرد و برایم غذای حلال آماده می‌کرد.

با اسلام خانواده جدیدی بدست آوردم

برپایه این گزارش به نقل از nst.com، حلیم عبدالله 50 سال دارد و پیش از گرویدن به اسلام لیم آهتنگ نام داشته است. او درباره تجربه نخستین روزه ماه مبارک رمضان می‌گوید: گرچه در هفته گذشته میل به غذا خوردن در من قوی بود، اما تحمل کردم زیرا نمی‌خواستم زحماتم به هدر برود.

حلیم که 9 ماه پیش به اسلام گرویده می‌گوید که سخت‌ترین چالش پیش روی او برای اسلام آوردن از دست دادن خانواده‌اش بوده است. با این حال معتقد است که اسلام خانواده جدیدی به او معرفی کرده است و می‌گوید: خانواده من مخالفت شدیدی با اسلام آوردن من ابراز کرده و من را از خانه بیرون کردند، اما خانواده اسلامی جدیدم از من به شدت حمایت می‌کنند. آن‌ها در یادگیری شیوه‌های زندگی اسلامی و مسلمان بودن، نماز خواندن و قرآئت قرآن به من کمک می‌کنند.

روزه می‌گیرم تا به تعهدات مذهبی‌ام پایبند باشم

نورسیدهدا عبدالله 30 ساله، نیز اپراتور یک شرکت است و تنها کسی است که در خانواده‌اش به دین مبین اسلام گرویده است. نور سید هدا می‌گوید: من تنها از اسلام روزه داری را یاد گرفته‌ام و هنوز در حال یادگیری نمازها و عبادات دینی هستم. من از دوستان و همسایگانی که اصول و فروع دین را خصوصا واجبات و مستحبات را به من آموخته‌اند متشکرم. در این ماه مبارک رمضان هم می‌خواهم با ادامه روزه‌داری، به تعهدات مذهبی‌ام عمل کرده باشم که این امر برایم لذت بخش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha