پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ امام‌جمعه قم با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر ترويج فرهنگ قرآني در جامعه گفت: برگزاري نمايشگاه قرآن در ترويج فرهنگ قرآني در جامعه نقش بسزايي خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سيد محمد سعيدي در حاشيه بازديد از چهارمين نمايشگاه قرآن و عترت استان قم، ضمن تقدير از مديران شهرداري قم و اداره كل فرهنگ و ارشاد استان در جهت برپايي اين نمايشگاه اظهار كرد: در ماه مبارك رمضان كه بهار قرآن است، انگيزه براي رجوع به قرآن به شكل‌هاي مختلف از قبيل قرائت، تدبر و تفسير بيشتر است.

وي با بيان اينكه فرهنگ قرآني بايد در جامعه ترويج پيدا كند، تصريح كرد: با توجه به اينكه اين نمايشگاه محلي براي عرضه محصولات قرآني است مي‌تواند نقش بسزايي در ترويج فرهنگ قرآني ايفا كند و  حفظ اين فرهنگ از طريق برپايي اين نمايشگاه‌ها ميسر خواهد بود.

توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به نقش رسانه در ترويج فرهنگ قرآني در جامعه، تصريح كرد: صداوسيما و رسانه‌ها مي‌توانند با انعكاس اين خدمات در توسعه فرهنگ قرآني نقش داشته باشند.

وي با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر ترويج فرهنگ قرآني در جامعه، بيان كرد: ترويج قرآن موضوعي بود كه امام راحل بر آن تأكيد داشتند به‌ويژه در اواخر عمر شريفشان نسبت به  قرآن اهتمام فراواني داشتند و رهبر عزيزمان نيز  يك شخصيت قرآني  صرف‌نظر از همه توانمندي‌هايي كه دارند، محسوب مي‌شوند.

امام جمعه قم گفت: بنابراين كارهاي بسيار خوبي هم در عرصه محتوا و هم در عرصه شكلي قرآن در استان قم صورت گرفته است كه انصافاً برخي از آن‌ها از مشابه خارجي كه در لبنان و ديگر كشورهاي اسلامي چاپ مي‌شود ازنظر شكلي و ظاهري بسيار مناسب‌تري و آراسته‌تر است.

وي بابيان اينكه اميدواريم نمايشگاه‌هاي قرآن و عترت سال‌به‌سال با توسعه بيشتري در قم برگزار شود، اظهار كرد:  ان شاءالله مردم نيز از اين نمايشگاه استقبال بيشتري داشته باشند كه به دلگرمي ناشران و فعالان قرآني  بيانجامد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha