پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله ایمانی - نماینده ولی فقیه در استان فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: روزه ای کامل است که فرد اندیشه اش را همچون دیگر اعضایش در امان نگه دارد و اجازه ندهد تفکرش در مسیر توطئه، گناه و کینه ورزی نسبت به دیگران هزینه شود.

آیت الله اسدالله ایمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در شیراز، با بیان اینکه ماه رمضان ماه بندگی و خودسازی است اظهار داشت: هدف از روزه گرفتن رسیدن به تقوای الهی است.

وی افزود: تقوا فقط مختص به یک موضوع نیست بلکه ما باید به صورت فردی و اجتماعی در تمامی زمینه ها اعم از اقتصاد، فرهنگ و سیاست تقوا داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: یک روزه دار واقعی کسی است که به غیر از رعایت مبطلات نه گانه، چشم، گوش و اعضا و جوارحش را نیز از گناه مصون بدارد.

آیت الله ایمانی بیان کرد: روزه ای کامل است که فرد اندیشه اش را همچون دیگر اعضایش در امان نگه دارد و اجازه ندهد تفکرش در مسیر توطئه، گناه و کینه ورزی نسبت به دیگران هزینه شود.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری تعدادی از فلسفه های روزه را بر شمرد و اظهار کرد: موضوع مهمی که باید به آن رسیدگی لازم بشود کم شدن و نهایتا برداشتن فاصله طبقاتی در جامعه میان اغنیا و فقرا است.

وی با اشاره به روایاتی در خصوص از بین رفتن اختلاف طبقاتی در جامعه گفت: این امر مهم بر گردن همه اعم از مردم عادی، مسئولین مربوطه و دولت ها است چرا که مردم به تنهایی نمی توانند این مسئله را پیگیری کنند.

آیت الله ایمانی با تأکید بر اینکه دولت باید زیرساخت لازم در راستای فراهم شدن زمینه برای برداشتن تبعیض بین افراد جامعه را فراهم بکند، گفت: مسئولین باید از خودشان شروع کنند چرا که تا زمانی که حقوق برخی افراد هشتاد میلیون و صدمیلیون است و بعضی دیگر حتی به نان شبشان محتاج هستند این زیرساخت هرگز فراهم نمی شود و فاصله طبقاتی روز به روز بیشتر می شود.

وی در پایان گفت: ماه رمضان ماهی است که باید یاد بگیریم سبک زندگی درستی در تمامی لحظات داشته باشیم بنابراین لازم است تمام قوایمان را به کار بگیریم و روش سالم و درستی را برای زندگی در پیش بگیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha