پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی طهماسبی امام جمعه فسا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی گفت: در این ماه که خوان کرم الهی بیش از گذشته گسترده است اگر کسی نتواند بهره لازم را ببرد دچار خسران شده است .

حجت الاسلام علی طهماسبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با تاکید بر استفاده بهینه از فرصت های ماه رمضان اظهار داشت: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان اسباب لازم را برای تقرب بندگان خود فراهم کرده است.

وی ماه رمضان و روزه گرفتن را از نعمت های بزرگ خداوند عنوان کرد و گفت: روزه گرفتن شرایط مناسبی را برای وصول حق برای انسانها فراهم آورده است.

امام جمعه شهرستان فسا، رسیدن به تقوا را علت غایی روزه گرفتن دانست و خاطرنشان کرد: در این ماه مبارک انسان علیرغم میلش، نه تنها از خوردن و آشامیدن دوری می کند بلکه دیگر هواهای نفسانی خود را مدیریت و بر لذت هایش غلبه می کند.

حجت الاسلام طهماسبی عنوان کرد: طبق روایات، روزهای این ماه بهترین روزها و شبهایش نیز بهترین لحظات را دارد لذا جوانان توجه ویژه ای نسبت به روزه داری و این فرصت استثنایی داشته باشند.

وی با اظهار اینکه طبق روایات به عبادات جوانان توجه ویژه ای شده است، بیان کرد: وقتی که یک جوانی به هر گونه عبادتی مشغول باشد خدای متعال به فرشتگانش مباهات می کند که ببینید این جوان چگونه مرا می خواند و چگونه مشغول عبادت من است بنابراین خداوند عنایات و نگاه خاصی نسبت به عبادت جوانها دارد.

مسئول مدارس علمیه جوادالائمه(ع) و امام مهدی(عج) شهرستان فسا، ماه رمضان را بهترین فرصت برای ایجاد تحول معنوی عنوان کرد و گفت: در این ماه می توان اراده ها را در راستای طاعت و بندگی خدا تقویت کرد.

وی در پایان تصریح کرد: در این ماه که خوان کرم الهی بیش از گذشته گسترده است اگر کسی نتواند بهره لازم را بجوید غافل است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha